Avatar billede mangor Nybegynder
10. juli 2003 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

printer over VPN

Er der nogle som har en løsning til netværksprint, over VPN
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2003 - 12:49 #1
VPN virker på samme måde som almindeligt netværk. Når din maskine er tilsluttet dit netværk via VPN, skal du kunne det samme som hvis du var på almindeligt via et netværks stik.

Du behøver med andre ord ingen specialløsning.
Avatar billede mangor Nybegynder
11. juli 2003 - 08:29 #2
bufferzone: De svar kan jeg desværre ikke bruge, da det skal sættes sammen med en Citrix-løsning, og netværksprint. Og de fleste printere, som er på via VPN er enkeltmandsprintere.
Avatar billede rubeck Nybegynder
11. juli 2003 - 10:34 #3
Hvis du bruger HP printere var dette måske en mulighed

http://www.intermate.com/web/InterWeb.nsf/VIEWDOCSBYID)/5D459B9179039631C1256D4A005BDB62?OpenDocument
Avatar billede mangor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:05 #4
Rubeck: Et forslag, men det virker som om de vil sælge et netkort til printere.
Avatar billede rubeck Nybegynder
11. juli 2003 - 11:34 #5
Nej, dette er et DIMM modul til HP printeren. Installer ThinPrint Server SW på Citrix boksen. Denne vil komprimere imellem 60-70 %, mener jeg det er. Derefter sendes jobbet til "klient" printeren, så kan "forstå" det komprimerede format pga DIMM modulet. Hvor meget BW printet skal "æde" kan man selv bestemme.

Du kan dog få løsningen i dedikerede net- printbokse også...
Avatar billede mangor Nybegynder
11. juli 2003 - 11:56 #6
Rubeck: Hvad med små hp printer f.eks. 1100 og deskJet, kan disse også bruges, på linket er kun nævnt fra hp 4100 og op efter.
Avatar billede rubeck Nybegynder
11. juli 2003 - 12:04 #7
Hej igen..

Jeg aner det faktisk ikke.. Har aldrig selv prøvet dem ;-( Har bare prøvet at sætte mig lidt ind i det der ThinPrint halløj..

Men ring til dem og spørg... Det er et dansk firma der laver hardwaren. (har prøvet en del af deres VPN produkter, som virker fortræffeligt.) Det kan jo være man evt kan få en ThinPrint SW klient til dette brug... måske.

Held og lykke..
Avatar billede mangor Nybegynder
11. juli 2003 - 14:10 #8
Rubeck: Tak for din henvisning, har talt med Intermate, som henviste til ThinPrint´s hjemmeside. Har der downloaded nogle demoer, og tester dem efter ferie. Vil gerne give dig point, men kan ikke find ud af hvordan jeg lukker.
Avatar billede rubeck Nybegynder
11. juli 2003 - 14:45 #9
Sk... være med points. Bare det lykkedes for dig ;-)