Avatar billede mindblower28 Nybegynder
11. juli 2003 - 19:27 Der er 10 kommentarer

Begrænse båndbredde

Jeg har en Win2000 stående, hvor der bliver streamet fra.

Hvordan kan jeg gratis begrænse den båndbredde den sluger?

Jeg vil gerne allokere 1Mbps til dens formål - men den må ikke overskride...

Noget software der kan smides på en Win2000 maskine?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juli 2003 - 23:06 #1
Der er noget her. Har ikke selv prøvet det endnu...men prøv
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2085-10188777.html?tag=lst-0-2
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
11. juli 2003 - 23:12 #2
Den er desværre ikke gratis ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2003 - 23:14 #3
Mig bekendt findes kun software løsninger til linux bokse. ellers skal du have fat i en switch, der kan styre båndbreden på port niveau (her i betydningen hardware porte i en switch). Cisco har nogle modeller der kan dette, men en sådan koster lidt.
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
11. juli 2003 - 23:16 #4
Netpeeker er software til PC'en, som bl.a. kan begrænse enkelte programmers båndbredde... Men igen... Den koster også penge... :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. juli 2003 - 23:35 #5
I min tid på diverse sider som eksperten m.fl. har jeg tit mødt problemer med at nogle bruger hele båndbredden så andre ikke kan spille osv. Der har ikke været nogen nemme/billige løsninger men i går aftes så jeg at der var kommet et program som er til at betale sig fra uden at skulle bruge mange mange tusinde kroner for eksempelvis ISA-Server eller bandwidth-router

http://www.netlimiter.com/
What is NetLimiter?

NetLimiter is an ultimate internet traffic control tool designed for Win98/Win98 SE, WinME, WinNT4, Win2000 and WinXP. It is suited to monitor applications which access the internet and actively control their internet traffic. You can use NetLimiter to set (download/upload) speed limits for applications or even single connection. Simply, NetLimiter allows you to share your internet connection bandwidth among all applications running on your PC.

With this unique and “never seen before” feature Netlimiter offers comprehensive set of internet statistical tools which includes real-time traffic measurement and long-term per-application internet traffic statistics. With NetLimiter you finally become the master of your internet connection.
Avatar billede strikke Nybegynder
13. juli 2003 - 03:56 #6
Avatar billede strikke Nybegynder
13. juli 2003 - 04:00 #7
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
16. juli 2003 - 17:52 #8
hmmm....hvorfor afviser du svarene
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:32 #9
Hvis man læser spørgsmålet, så spørges der efter en gratis løsning. De første 2 svar er begge betalingsløsninger og det sidste svar har slet ikke noget med emnet at gøre, men handler om Windows XP's QoS reservation.

Hmmmm - Så er del vel ok at afvise svarene?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
16. juli 2003 - 22:49 #10
Det kan jeg da ikke se noget forkert i, men det kunne jeg ikke lige gætte mig til....
bandwidthcontroller og netlimiter er begge 2 nye programmer og for bare ½ år siden har jeg ikke stødt på et program som har kunnet udføre opgaven medmindre man kørte noget linux eller andet.
Så vidt jeg på både kandu.dk og eksperten.dk har erfaret er der ingen andre nemme løsninger, og selv en computer med linux koster jo "computeren"..... jeg har igennem tiden samlet lidt sammen som kan læses her http://www.eksperten.dk/spm/375062