Avatar billede henningrs Praktikant
12. juli 2003 - 09:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

God DVD ripper søges

Hej Eksperter....

Jeg søger en god og funktionel DVD ripper... Det skal være en som ikke er for advanceret. Helst let og lige til. Jeg har ikke prøvet at rippe dvd før, men tænkte om der mon ikke er en som kan rippe direkte til VCD ??.

Der en mange point på spil, så jeg køber ikke hvad som helst. Det er ofte at man oplever at nogle svarer med et link til et søgeresultat på 200 programmer på Download.com.

Pointene går til et specifikt bud og ikke 30 forskellige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2003 - 09:58 #1
Hej henningrs :)

dette er er ikke en løsning på dit svar - bare et lille tip ;)
Denne side indeholder guide til hvad du skal bruge og hvordan du gør: www.dvdrip.dk
God fornøjelse ;)
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juli 2003 - 10:01 #2
Her er en guide plus der stå hvilke software du skal bruge.

http://www.doom9.org/index.html?/mpg/vcdeasy.htm
Avatar billede lowas Nybegynder
12. juli 2003 - 10:13 #3
du kan bruge panasonic MPEG encoder til at rippe en film til vcd!!!ganske let og enkelt....
dernæst skal du brugeTMPGEnc og dele filmen og i 2 dele så du kan få det ned på 2 cd'er.....brænde det med nero i menuen vcd video cd
og så kan det afspilles på en dvdafspiller der understøtter vcd!!enkelt.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 10:14 #4
Du kan ribbe og konvertere til VCD med DVDx - direkte fra DVD'en.
Smid DVD'en i afspilleren og konverter i enten VCD eller SVCD.
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdx.html
Norbert :-)
Avatar billede minimo Nybegynder
12. juli 2003 - 10:35 #5
Alt hvad du skal bruge til at rippe DVD-film kan du finde på dette link: http://divxstation.com/softwarecat.asp?swtId=3
Hvis du hopper lidt rundt på siden vil du finde ud af at du os både kan hente undertekster og undertekstprogrammer så som MicroDVD osv...

Håber da du kan bruge det til noget.. altid en god side.. :) tjek forresten hele www.divxstation.com ud.. der er os de codecs som man muligvis mangler for at afspille bestemte film.. :)

/out MinimO
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 10:45 #6
Du kan også prøve DVD2SVCD. Det er også en pakke, hvor du bare smider din DVD i afspilleren, og så ordner programmet det hele.
http://www.dvd2svcd.org/
Dog skal du udover DVD2SVCD-programmet have en encoder, f.eks. tmpenc. Den kan du hive ned herfra.
http://www.tmpgenc.net/e_download.html
Norbert
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juli 2003 - 12:50 #7
Her er ét program som kan det hele. Direkte fra dvd uden at du behøves at ligge hele dvden over på harddisken. Jeg brugte det før i tiden.

DVDx: http://www.doom9.org/Soft21/Decoders/DVDx_22_setup.exe
Her er en guide til det: http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdx-main.htm
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juli 2003 - 12:51 #8
Og det sætter også undertekster ind, og klipper filerne så de passer til en cd
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 12:53 #9
Fun22// Det er det samme program jeg har henvist til: 12/07-2003 10:14:18
Norbert
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juli 2003 - 12:55 #10
ups så jeg ikke. Men der er da en guide til det her så....
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 12:58 #11
Ja - og faktisk også en udmærket guide... :-)
Norbert
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2003 - 14:19 #12
Er med på en lytter for at se den bedste (den valgte) løsning.  :)
Avatar billede henningrs Praktikant
12. juli 2003 - 18:04 #13
Jeg evaluere i aften... Men det ser fornuftigt ud. ---> Norbert//
Avatar billede norbert Nybegynder
12. juli 2003 - 18:07 #14
Held og lykke, så...
Norbert :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2003 - 19:56 #15
Nå så kan jeg sgu også svare ;)
Avatar billede henningrs Praktikant
13. juli 2003 - 08:13 #16
Det fungere vist godt nok - Men skal det ta' såååååååå laaaaaaaaaannnnnnnnng tid ???
Avatar billede norbert Nybegynder
13. juli 2003 - 08:17 #17
Det tar mellem 6-10 timer, afhængig af, hvor lang filmen er. Det er en god ide at sætte den igang, inden man går i seng, så er der en chance for, at den har gnavet sig igennnem  til næste morgen :-)
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
13. juli 2003 - 12:42 #18
Takker for points :-)
Og go' sommer
Norbert.