Avatar billede big_h Nybegynder
09. december 2000 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

visning af månednavn

Jeg sidder lige nu og laver udtræk fra en access DB hvor jeg skal have vist indholdet.
Indholdet er  arrangementer som er fordelt på forskellige datoer,
F.eks. er der 5 arrangementer i december og måske 10 i januar.
Mit problem er at for hver mdr. skal der være en header der fortæller månedens navn men jeg kan ikke for det til at funke. den laver månedens navn for hver arrangement, og det er ikke det jeg ønsker.
Et eksempel kan ses på :
http://www.musikteatretvejle.dk/program.htm
det der er lavet der er ikke det jeg arbejder på nu, men det jeg laver skal erstatte det.
Mit spørgsmål er:
Hvordan for jeg en visning som er den samme som på  www.musikteatretvejle.dk/program.htm
og ikke med månedens navn mellem hver arrangement.

Hjælp mig det haster

bigh
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. december 2000 - 23:19 #1
thisMonth = -1
do while not Rec.EOF
  if Month(Cdate(Rec(\"Dato\")) <> thisMonth then
    thisMonth = Month(Cdate(Rec(\"Dato\"))
    Response.Write thisMonth&\"<br>\"
  end if
  Response.Write Rec(\"Arrangement\")&\"<br>\"
  Rec.movenext
loop

Detaljerne klarer du selv, ikke :-)

Hilsen Lars

PS: Jeg ved ikke lige om Cdate() er nødvendig, men ...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. december 2000 - 23:20 #2
Æhh undskyld jeg er lidt forvideret, først skriv du hvordan man få månedens navn, og til sidste skriver du at det vil du ikke bruge???
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. december 2000 - 23:43 #3
Må vi se hvad du har??
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. december 2000 - 23:44 #4
.. af kode, altså :-)
Avatar billede big_h Nybegynder
10. december 2000 - 00:09 #5
Ja det må i, hvor længe er i på endnu i aften
Avatar billede big_h Nybegynder
10. december 2000 - 00:12 #6
Den tabel der er vist på url jeg sendte med er ikke en DB visning
Db visningen er noget jeg roder med nu. og jeg ønsker at visvuvgen bliver ligesom på url\'en
med opdeling pr. mdr.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. december 2000 - 00:15 #7
Ja, lidt endnu ...
Avatar billede big_h Nybegynder
10. december 2000 - 00:18 #8
må jeg mail koden til en af jer nu og hvem af jer skal have dem ? :-))
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. december 2000 - 00:26 #9
Mig, mig, mig
ldanielsen@yahoo.com