Avatar billede steel Praktikant
15. juli 2003 - 14:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WebSphere AppServer 4.0.4 og nyeste log4j 1.2.8

Det ser ud som om, at WebSphere's indbyggede tomcat-server er blevet kompileret op imod en ældre version af log4j, men det her ser meget mærkeligt ud:

X Servlet Error: org/apache/log4j/Category: java.lang.Exception: org/apache/log4j/Category
    at sample.ConstructionSiteListService._Result_jsp_0._jspService(_Result_jsp_0.java:677)
    at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:142)
    at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
    at org.apache.jasper.runtime.JspServlet$JspServletWrapper.service(JspServlet.java:312)
    at org.apache.jasper.runtime.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:487)
    at org.apache.jasper.runtime.JspServlet.service(JspServlet.java:620)
    at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.StrictServletInstance.doService(ServletManager.java:827)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.StrictLifecycleServlet._service(StrictLifecycleServlet.java:167)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.IdleServletState.service(StrictLifecycleServlet.java:297)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.StrictLifecycleServlet.service(StrictLifecycleServlet.java:110)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.ServletInstance.service(ServletManager.java:472)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.ValidServletReferenceState.dispatch(ServletManager.java:1012)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.ServletInstanceReference.dispatch(ServletManager.java:913)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.WebAppRequestDispatcher.handleWebAppDispatch(WebAppRequestDispatcher.java:678)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.WebAppRequestDispatcher.dispatch(WebAppRequestDispatcher.java:331)
    at com.ibm.servlet.engine.webapp.WebAppRequestDispatcher.forward(WebAppRequestDispatcher.java:117)
    at com.ibm.servlet.engine.srt.WebAppInvoker.doForward(WebAppInvoker.java:134)
    at com.ibm.servlet.engine.srt.WebAppInvoker.handleInvocationHook(WebAppInvoker.java:239)
    at com.ibm.servlet.engine.invocation.CachedInvocation.handleInvocation(CachedInvocation.java:67)
    at com.ibm.servlet.engine.invocation.CacheableInvocationContext.invoke(CacheableInvocationContext.java:106)
    at com.ibm.servlet.engine.srp.ServletRequestProcessor.dispatchByURI(ServletRequestProcessor.java:154)
    at com.ibm.servlet.engine.oselistener.OSEListenerDispatcher.service(OSEListener.java:315)
    at com.ibm.servlet.engine.http11.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:60)
    at com.ibm.ws.http.HttpConnection.readAndHandleRequest(HttpConnection.java:323)
    at com.ibm.ws.http.HttpConnection.run(HttpConnection.java:252)
    at com.ibm.ws.util.CachedThread.run(ThreadPool.java:137)

Sidst af alt kan jeg slet ikke finde den fra JSP'en genererede .java fil. Hvis nogen har stødt på samme problem og fandt en løsning er jeg meget interesseret.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2003 - 15:26 #1
org.apache.log4.Logger er kun i log4j 1.2.x ikke i de gamle
versioner.

Formentlig bruger WAS 4 log4j 1.1.3 (som var den gængse version i
en lang periode.

Du har 2 muligheder:

1)  Brug den gamle org.apache.log4j.Category i.s.f. Logger.

2)  Deploy log4j 1.2.8 med din web application (i lib directoriet).
Avatar billede steel Praktikant
15. juli 2003 - 15:34 #2
Hej Arne,

  Jeg har i mellemtiden løst problemet: Den der mærkelige exception må have været en ClassNotFoundException, for da jeg manuelt kopierede log4j-1.2.8.jar ned under projektets /Web Content/WEF-INF/lib/ virkede tingene igen.

  Man kan jo så kun beklage, at rootCause'n ikke blivet skrevet med ud i loggen.