Avatar billede hathor Nybegynder
15. juli 2003 - 18:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan man booste tdc?

Ja, ganske enkelt:

Kan man booste TDC adsl, som ved cybercity?
Avatar billede kick Nybegynder
15. juli 2003 - 18:19 #1
Nej
Avatar billede hathor Nybegynder
15. juli 2003 - 18:20 #2
nedtur, det har jeg ellers læst en eller anden skrive.

Mega lamt.
Avatar billede popsy Novice
15. juli 2003 - 18:22 #3
Du kan ikke gøre på samme måde som hos cybercity.

Det du kan, er at opgradere din forbindelse, og derefter nedgradere igen gennem kundeservice.

Men nu har TDC gjort det lidt træls at gøre, for de satte for ca 1½ måned siden et 100 kr's gebyr på at nedgradere :(
Avatar billede kick Nybegynder
15. juli 2003 - 18:22 #4
Ja det er noget shit fordi CyberCity har nemlig den mulighed...
TDC kunne godt lære lidt af CyberCity på det område
Avatar billede hathor Nybegynder
15. juli 2003 - 18:28 #5
ja, der må for fanden da også være penge i de der weekend 2/mbit narkomaner.

Men TDC har ALDRIG fattet en skid af noget som helst. De HADER kunder.
Avatar billede popsy Novice
15. juli 2003 - 18:29 #6
:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2003 - 18:32 #7
Det er et frit land - vælg en anden udbyder
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 18:36 #8
Ja men ikke frit telemarked :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2003 - 19:06 #9
Du opgraderer og nedgraderer bare.

Det er gratis nu (de har afskaffet gebyret på nedgradering).

Ref:
  http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris
Avatar billede popsy Novice
15. juli 2003 - 19:17 #10
god nyhed! :)
Avatar billede kadann Nybegynder
16. juli 2003 - 17:23 #11
chapter -

Jo da, der er da ingen der forhindrer dig i at vælge en anden telefon eller internetudbyder.. Både Tele2 og CC dækker næsten ligeså meget af landet som TDC, så der burde ikke være problemer der.
Avatar billede chapter Nybegynder
16. juli 2003 - 17:28 #12
Uden at starte en større religionskrig, så ligger disse operatører under det faktum at TDC ejer næsten alt kobberet og samtlige centraler i danmark og dermed inddirekte bestemmer prisen på SMS, GPRS, ADSL etc. etc.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2003 - 17:34 #13
Øh.

Det er da totalt forkert.

TDC har ingen som helst indflydelse på prisen mellem TDC og de andre
teleoperatører for TDC kobber.

Det bestemmes af staten !
Avatar billede kadann Nybegynder
16. juli 2003 - 17:44 #14
chapter -

SMS bliver ikke bestemt af TDC. Telia, Sonofon og Orange har selv master oppe, og systemer til mobil, så det er kun når der skal udveksles SMS-beskeder mellem de forskellige udbydere, der skal fastsættes en pris.. og det er jo så ens for alle udbydere.

Og som arne_v siger, så har TDC ingen indflydelse på prisen, når det drejer sig om at leje/sælge linier og trafik til andre udbydere.. det er Telestyrelsen der står for den prissætning og ingen andre. Det er også Telestyrelsen som kan gå ind og give TDC nakkedrag, hvis de ikke overholder de regler der bliver fastsat, i form af bøder og lignende.

Det er en af de ting som TDC må finde sig i, når de ejer kobberet..
Avatar billede chapter Nybegynder
16. juli 2003 - 17:50 #15
Jeg trækker mine anklager tilbage.. Jeg må erkende at være løbet med en halv vind :o) Men de ejer vel samtlige centraler, og jeg mener da at have hørt, at TDC håndterer samtlige SMSer i danmark via et eller andet backbone netværk som de andre operatører interfacer til, det holder måske heller ikke??? Det med prisen kan jeg godt se hvad i mener selvfølgelig det er ikke nogen hemmelighed, jeg mente bare at systemet var lidt mere kompliceret end som så... Og at det endelige resultat favoriserede TDC og muliggjorde en art monopol på visse områder..
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 09:06 #16
Chapter, de dage hvor TDC "bestemte" alt er passé. Selvfølgelig er der nogen hjørner tilbage hvor de stadig har lidt "magt", men det er virkelig detaljer. Men det er f.eks. news. Det er TDC der tager dem ned, men de bestemmer f.eks. ikke HVILKE nyhedsgrupper de andre udbydere må se. Da TDC lukkede 28 (deromkring) binære nyhedsgrupper for et par uger siden, lukkede de den kun til deres egne brugere. Adgangen er der stadig til de andre udbydere.
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 09:08 #17
...og bortset fra det : TDC kan _næsten_ lave en boostning. Hvis du ringer ind kan de næsten altid taste den med det samme. Senest næste dag.
Avatar billede alleykat Nybegynder
18. juli 2003 - 09:23 #18
kadann >> kig lige herind http://www.eksperten.dk/spm/373435 og læg et svar, så lukker jeg.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2003 - 08:20 #19
hathor>

Tid at lukke spørgsmålet ?