Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 11:55 Der er 32 kommentarer

Kan ikke formatere

Hej

Jeg står her med en ven som ikke kan formatere...

Burde det ikke være:

A: [Enter]
Format C: [Enter]
ja (eller lign. til spørgsmålet) [Enter]

XpX
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2003 - 11:59 #1
http://www.eksperten.dk/spm/295596
Der er 1000 spörgsmål der svarer til dit.
//Michael
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:00 #3
Jo jeg mener også det er format C: men husker din ven at gå ind i --> Start ---> Luk computeren ----> Genstarte computeren i MS-dos tilstand.. ?? også skaL HAN jo huske at gå ind og være sikker på han er på sit C: drev .. :)

/jesper
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:01 #4
pcfreak> Han er i dos...

XpX
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:01 #5
Det er ligemeget hvilket drev han befinder sig på hvis han skriver Format C:

Hvilken fejl får han da siden du siger han ikke kan formatere?
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:02 #6
Har han tjekket at der ikke er virus på computeren af en eller anden art?
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:02 #7
pfp> Forkert kommando eller filnavn

XpX
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:02 #8
ja

XpX
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:02 #9
Skriver den at format ikke kan køres fra dos? Hvis ja skal du prøve at boote op med en windowsw 98 bootdisk og så køre den format.com der bliver indlæst på diagnosticeringsdrevet (typisk d:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2003 - 12:03 #10
Det er fordi han er i prompten. I har vel Win körende i baggrunden?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2003 - 12:04 #11
Man kan ikke formatere et styresystem når det er igang.
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:05 #12
det var også det jeg mente , man skal genstarte den til MS-dos tilstand, for den gad heller ikke ved mig engang vis man bare starter Dos inde i selvee windoes
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:05 #13
hehe.. Det kan jeg godt se.. :]

XpX
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:05 #14
Ja du skal være sikker på du ikke er i DOS prompten for så kan det jo ikke lade sig gøre. I skal indsætte en bootdisk, genstarte computeren og derefter lade pc'en boote op via disketten.

Sig lige til hvis du ingen bootdisk har.
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:06 #15
pfp> bootdisk.com... Kender den godt...

XpX
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:06 #16
Man behøver da ikke nødvendighvis en bootdisk bare for at formatere ens comp .. man skal bare genstarte den i Ms-dos tilstand
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:07 #17
men det er måske der det ikke virker ?? i MS-dos tilstand?
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:08 #18
ja det kommer så an på hvilken windows du har. Med Windows 2000 og XP kan du nemlig ikke genstarte til ms-dos tilstand...dertil skal man bruge bootdisk
Avatar billede gudmundp Praktikant
18. juli 2003 - 12:08 #19
det lyder som om at selve filen format ikke ligger bootdisken
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:09 #20
ahh XpX>> men hvad for et styresYstem har din ven så
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:10 #21
98 lige nu..

XpX
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:10 #22
Ja ok så skulle det jo ikke være noget problem. Er du sikker på format.com ligger på disketten?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2003 - 12:10 #23
Gå ind og lav en ny bootdiskette derfra så går det nok.
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:11 #24
Ok , men såå .. , har i prøvet at gøre det i Ms-dos tilstand , ved din ven?
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:12 #25
selv hvis han reeboter med cd siger den "Invalid system disk replace the disk, and then press any key!"

Xpx
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:13 #26
Så er det ikke en ordentlig bootdisk.
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:14 #27
hmm.. Men det Burde, vre nok med at GENSTARTE computeren i MS-DOS tilstand og skrive FORMAT C: prøv det !
Avatar billede xpx Nybegynder
18. juli 2003 - 12:14 #28
k

Xpx
Avatar billede pfp Nybegynder
18. juli 2003 - 12:14 #29
Hov så ikke du skrevet booter fra cd...så er der ingen bootsektor på cd'en. Hvilken cd er det du prøver at boote fra?
Avatar billede summer Mester
18. juli 2003 - 12:16 #30
Når jeg formaterer i win98, genstarter jeg pc mens Ctrl-tasten holdes nede - På dos-menuen vælger jeg "Kun kommandoprompt" Ud for den skriver jeg så format c: og taster Enter.
Kommandolinien ser altså sådan ud: C:\> format c: (+ Enter) - Skriv nøjagtig som vist (med mellemrummene).
Først ved installation af windows, skal du bruge startdisketten. Genstart med den isat - Vælg "med CD" - Ud for A> d:install
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
18. juli 2003 - 12:21 #31
dNår jeg formaterer, som jeg gjorde for ikke så lang tid siden , Trykker jeg Start --> Luk computer ---> Genstarte Computerten I MS-DOS tilstand.. og når jeg er derinde skrive jeg : Format C: (Nogle gider den ikke ved kolon tasten også skriver jeg Shift+Æ) og så enter , også vil den have Y eller N, eller J eller N og så vupti går den igang med at gøre det :P
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:11 #32
Luk venligst spm.!