Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. juli 2003 - 14:42 Der er 16 kommentarer

Hvilket digitalkamera ?

Jeg skal ud og købe et digitalkamera i dag, men jeg er meget i tvivl om hvilket jeg skal købe..den skulle gerne have følgende specifikationer

Optisk zoom
Tv-out
over 64 MB RAM
Tage billeder som jeg kan få fremkaldt på jubii eller opasia.
Film sekvenser

Kom med nogle bud på et godt kamera
Avatar billede arnvig Nybegynder
22. juli 2003 - 14:46 #1
Canon Powershot A70
3.2 Mp absolut det bedste til prisen lige P.T.
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 14:53 #2
Et godt bud kunne også være Nikon Coolpix 3100

Det er et rigtig godt kamera til relativt få penge.
Kameraet er forudindstillet til en lang række situationer f.eks. landskab, portræt, macro o.m.a.
Har selv lige anskaffet et til mine bedsteforældre. Det tager rigtig gode billeder og er nemt at begynde med at bruge. Efterhånden som du bliver bedre kan du så evt. udnytte de mange ekstrafunktioner som findes i kameraet.
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 14:55 #3
Mht. hukommelse, er der desværre ikke ret mange kameraer der kommer med de store kort (endnu). Men priserne på ekstra hukommelse er jo heller ikke så stor mere, så jeg mener bestemt ikke at det skal afskrække nogen fra at købe et godt kamera, og så investere i ekstra hukommelse bagefter.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. juli 2003 - 15:01 #4
Hvad med de der medion kameraer..er de noget værd?
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 15:09 #5
Efter sigende skulle objektivet ikke være særlig godt, hvorfor kvaliteten af billederne slet ikke ligger på højde med det der bliver lovet....

Prøver lige om jeg kan finde et link til en test
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. juli 2003 - 15:19 #6
Glemte faktisk helt at sige at prisen må maks være 2000 kr...:D
Avatar billede jensendk Nybegynder
22. juli 2003 - 15:19 #7
Olympus C-350 eller Canon A70 er de bedste bud i den overkommelige prisklasse..
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 15:22 #8
http://www.eksperten.dk/spm/289275 har lidt debat om kameraet....

Generelt kan jeg også sige at det altid er en god idé at gå ned i den lokale fotoforretning og se, hvad de har at tilbyde.
Personligt foretrækker jeg at give lidt mere for et kamera hos den lokale fotohandler end, jeg selv kan få det hjem til via Internettet. Men så har jeg også fået en grundig gennemgang af mulighederne og prøvet at have kameraet i hånden. Jeg er nu på mit tredje digitalkamera, og har solgt nogen stykker til mine kunder også. Jeg må sige at det at prøve kameraet før man køber er MEGET værd. En vigtig ting du skal se efter, udover selvfølgelig kvaliteten af billederne!, er hastigheden på kameraet. Nogle kameraer er ufatteligt langsomme, når der skal tages billeder, både før de er klar, men også fra du trykker på knappen til billedet er taget og til det så er klar igen! Læg mærke til det, når du ser på digi.-kam!
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 15:27 #9
Max-prisen taget i betragtning gøres valget jo lidt sværere, men et godt bud her må så være Olympus Camedia C-220ZOOM som også er et rigtig godt kamera til pengene. Solgte et for noget tid siden, og har nogle gange selv brugt det hos kunden. Det tager gode billeder og fungerer hurtigt.

Hewlett-Packard kan jeg ikke anbefale, da jeg synes generelt er langsomme og en del af dem også lidt kluntede. Det sidste jeg har set på af dem kan jeg desværre ikke huske modelnummeret på, men det virkede meget discount-aktigt og efter 10 minutters kiggen, besluttede jeg at selvom det var MEGET billigt, kunne det slet ikke komme i betragtning.
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 15:30 #10
En anden mulighed er også at vente lidt og evt. give lidt mere...
Så kommer Nikon Coolpix 2100 også på banen (kr. 2146,-).
Et rigtig godt kamera med samme features som 3100, bare "kun" 2MP.
Jeg ved godt at der ikke er det store hukommelseskort med, men som sagt, er det efter min mening at finde et godt kamera, hvor der følger den "rigtige" størrelse med!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. juli 2003 - 15:40 #11
Har kigget lidt på denne her http://www.foto-fun.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=444 den bruger et eller andet xD card..Hvilke batterier bruger det og hvor lang tid kan det holde?
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 16:40 #12
Det kamera du henviser til er et Nikon Coolpix 3100 og det bruger Compact Flash kort. Standard AA-batterier...
Avatar billede draeber Nybegynder
22. juli 2003 - 17:00 #13
skriv evt. modelnavnet på det kamera du egentlig ville henvise til... jeg har lige siddet og kigget lidt, og det ser ud til at foto-fun har en række kameraer der bruger xD-card
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 12:29 #14
Sorry for spam, men Ratzaiy. Vi har ikke hørt fra dig ang. cdromdrevkast stævnet og samkørsel med Kenp. Vi kan ikke skrive til din mail Ratzai@get2net.dk. Gider du at maile til cdromdrevkast@hotmail.com ang samkørsel og om du skal med til grilaften.
Avatar billede cjep Nybegynder
11. november 2003 - 21:28 #15
Smid 500,- oveni og gå efter Panasonics Lumix serie med Leica linse. Det er 3MP og 3x optisk zoom. Pris kr. 2498 (http://nbradio.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1174) Husk, der er ikke noget ved mange mega-pixels hvis de er uskarpe pga. for billig linse - linsen er alt!
Avatar billede draeber Nybegynder
12. november 2003 - 13:21 #16
er det ved at være lukketid????