Avatar billede masis Nybegynder
28. juli 2003 - 03:14 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan man stole på www.edbpriser.dk?

Hej eksperter!
Jeg har et spørgsmål .

Jeg har nogle gang  bedømme et produkt eller hardware negativt på www.edbpriser.dk
Men da jeg  kiggede forbi en anden gang så opdagede jeg at min negative bedømmelse var blevet slette og i stedet den var blevet erstattet med mange positive bedømmelser.

Så mit spørgsmål er kan man virkelig stole på edbpriser.dk?
Tror i ikke ligesom  mig at edbpriser.dk snyder kunderne og de har et sammenarbejde med alle hardware forhandler så kan de slette forbrugernes  negative bedømmelser?

Når jeg bedømmer et produkt eller hardware så tjekker jeg næste dag  eller to dag frem for at se min bedømmelse eksisterer stadigvæk  eller den er bleve slette.

Jeg tror dem som giver positive bedømmelser er nogen butiksejer som vil sælge deres produkter.
Jeg har bemærke flere gang at dem som giver de positive bedømmelser støtter hinanden.

Jeg syntes det nogle groft at de sletter de negative  bedømmelser.
Så altid de positive bedømmelser bliver og andre kunder som vil købe den produkt de kommer ikke til at læse de negative sider om den produkt og de bliver snydt.

Jeg har selv blevet snydt på den måde.
Jeg syntes at edbriser.dk skal værer en hjemeside for at folk kan stole på den.

På forhånd TAK!
Avatar billede manon Nybegynder
28. juli 2003 - 04:36 #1
Nu kender jeg ikke til bedømmelserne, men for nogle uger siden var der noget ballade ang. lagervarerstatus.
Nu kan alle sælgere få lov til at reklamere med at de har varen på lager, på trods af de faktisk ikke har varen og køber den hos en anden hardwaresælger.

Så man ved ikke om deres varestatus er korrekt eller ej - og når jeg køber online, tages der da meget hensyn til om de har varen på lager eller hvor mange dage der kan gå før varen sendes ud.

vh\m.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
28. juli 2003 - 06:34 #2
Tak for advarslen. Jeg har aldrig stolet på anmeldelserne, blandt andet fordi det, som du siger, nemt kan være forhandlere, der anmelder produkterne. At negative indlæg generelt bliver slettet er en skuffelse.

Måske var det en ide at tage kontakt til Computerworld, omend jeg er bange for at de er for meget i familie med edbpriser til at ville undersøge sagen.

Alternativt kan man måske overtale gate2prices til at tilføje mulighed for at anmelde produkter.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. juli 2003 - 07:41 #3
Hejsa
Du skal naturligvis ikke stole blindt på bedømmelserne. Jeg har selv lidt tillid til dem, da de som regel stemmer godt overens med mine egne erfaringer.
Mht. dine bedømmelser som er blevet slettet, så kan man som alm. bruger foreslå hvilke indlæg som der skal slettes - jeg får selv ofte indlæg slettet fordi de er usaglige eller fordi de intet har med en bedømmelse at gøre.

Skipper
Avatar billede toocool Nybegynder
28. juli 2003 - 09:57 #4
har lige en tilføjelse:

En stor fejl ved edbpriser.dk er, at mange af de "butikker" som optræder der, egentlig ikke er butikker når det kommer til stykket.

Det er folk som synes det kunne være sjovt at sælge pc-udstyr, og som så laver en internetbutik. Problemet er bare, at de aldrig bestiller en vare hjem før end den er solgt videre, hvilket giver lange leveringstider og tit ikke kan fåes til den aftalte pris.

blot lige en kommentar.....
Avatar billede toocool Nybegynder
28. juli 2003 - 14:08 #6
hvis man læser artiklen http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=6739
står der, at det er forhandlerne selv som indrykker annoncerne, eller ihvertfald står for at priserne er korrekte.

Som der også står i artiklen, strider det mod markedsføringsloven, hvis priserne ikke passer.

Det vil sige, at hvis man ser en vare annonceret til en given pris, så SKAL forhandleren også sælge den til den pris...
Avatar billede masis Nybegynder
28. juli 2003 - 18:23 #7
Mange tak for hjælpen alle sammen!
Men hvor kan jeg så kig efter hardware priser som man bliver ikke snyd?
Avatar billede manon Nybegynder
29. juli 2003 - 03:55 #8
drjkdv >>
Tjaa .. der er vel ikke nogen andre alternativer til edbpriser.dk.

Men generelt er priserne vel ok - jeg samenligner dem altid på sælgeres hjemmeside og ser om det passer.
www.sgh.dk - www.prcdata.dk - www.bjtrading.dk - www.billigmedien.de - www.studiedata.dk er alle butikker som jeg har købt hos flere gange, både med og uden reklamation, men hvor jeg med det samme fik byttet en defekt vare ud uden bøvl.

Noget andet som man også skal tænke på, er at det måske ikke altid kan svare sig at købe netkort et sted og de billige ram det andet sted, for så er P&P udgiften for stor - så kan det være bedre at betale de 21.- mere til netkortet og så spare 65.- i post&porto for at få tilsendt dem samlet.
Avatar billede manon Nybegynder
29. juli 2003 - 03:57 #9
til kan det eks. også bedre svare sig at tage turen ned af falkoner allé og se deres dagstilbud - der er bla. www.systemplus.dk et oplagt emne og som er billige med nogle af deres ting.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. juli 2003 - 09:11 #10
de butikker manon omtaler (samt Midt-data) har jeg også gode erfaringer med
Avatar billede redhat9user Nybegynder
29. juli 2003 - 21:59 #11
Der er jo faktisk et alternativ til edbpriser, nemlig www.gate2prices.dk

Dog har man ikke mulighed for at anmelde produkter her. Jeg checker gerne begge to og så bjtrading, som ofte har gode tildud, der ikke fremgår af edbpriser eller gate2prices.
Avatar billede masis Nybegynder
30. juli 2003 - 02:03 #12
Jeg har handle en gang hos www.sgh.dk og jeg er meget tilfreds af dem. Jeg kigger også efter Internet butikker med E-mærket så jeg er sikker på at det er et sikkert sted at handle.
På Falkoner Allé jeg har også handle meget tit blandt andet. fra Føniks Computer og
DATATEL A/S.
Begge disse butikker har snyd mig!
Jeg har også hørt fra vener og bekende at Multimediaworld A/S og Falkonerdata har også snyder folk.
Så jeg har beslutte mig at aldrig købe hardware fra Falkoner Allé mere.
Men det er mange butikker ud over på Falkoner Allé at de snyder folk.
Avatar billede masis Nybegynder
30. juli 2003 - 02:16 #13
Tak for tippet alle sammen især redhat9user .
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. juli 2003 - 02:59 #14
>Jeg syntes at edbriser.dk skal værer en hjemeside for at
>folk kan stole på den.

EDBpriser.dk er ikke en forbrugerside... Det er en reklameside for forhandlere af EDB udstyr. Disse forhandlere betaler for at reklamere på siden, og er EDBprisers egentlige kunder. Hvad den gennemsnitlige forbruger synes, er irrelevant, idet de ikke betaler til edbpriser og da EDBpriser reelt ikke har særlig stor konkurrence.

>Som der også står i artiklen, strider det mod markedsføringsloven, hvis
>priserne ikke passer.
>Det vil sige, at hvis man ser en vare annonceret til en given pris, så SKAL
>forhandleren også sælge den til den pris...

Det er ikke hvad der står i artiklen... I artiklen står, 'Forbrugerrådet er generelt positive overfor pristjenester på Nettet, men understreger, at der skal være tale om reelt indhold. Ellers strider det mod markedsføringsloven.'

Praksis er at hjemmesider betragtes som en 'opfordring til at gøre anbud', med mindre der til hjemmesiden er tilknyttet en købsmulighed, hvilket der som bekendt ikke er på EDBpriser.dk.
Avatar billede popsy Novice
30. juli 2003 - 03:04 #15
Ventede sådan set bare på at du kiggede forbi aaa_2500, men det glæder mig da at vi åbenbart ikke denne gang skal se u-underbyggede påstande fra din side.

Tak for en velovervejet og overvejende klogt indlæg!
Avatar billede manon Nybegynder
30. juli 2003 - 07:33 #16
alle >>

Har aaa_2500 noget at gøre med edbpriser.dk? Dvs. har lavet den eller ejer den?
Avatar billede toocool Nybegynder
30. juli 2003 - 09:24 #17
til aaa_2500:

Efter som det er FORHANDLERNE, som er ansvarlige for de priser der bliver oplyst på edbpriser.dk, gælder markedsføringsloven.

Det gør den også, hvis en lang række forhandlere i fællesskab laver en tilbudsavis, eller hvis de lader et tredjepartsfirma udarbejde denne tilbudsavis.
Avatar billede popsy Novice
30. juli 2003 - 11:50 #18
manon> Nej ikke så vidt jeg ved, men han har tidligere været med i en knap så heldig diskussion om emnet. http://www.eksperten.dk/spm/349342
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. juli 2003 - 14:51 #19
>Ventede sådan set bare på at du kiggede forbi aaa_2500, men det glæder mig da
>at vi åbenbart ikke denne gang skal se u-underbyggede påstande fra din side.

Synes du ikke at din politiske forfølgelse er gået langt nok?

>Tak for en velovervejet og overvejende klogt indlæg!

Endnu et nedladende indlæg fra dig!

>Efter som det er FORHANDLERNE, som er ansvarlige for de priser der bliver
>oplyst på edbpriser.dk, gælder markedsføringsloven.

Ja, selvfølgelig gælder markedsføringsloven markedsføring.

>Det gør den også, hvis en lang række forhandlere i fællesskab laver en
>tilbudsavis, eller hvis de lader et tredjepartsfirma udarbejde denne
>tilbudsavis.

En pris angivet i en tilbudsavis er ikke et tilbud! Det er en opfordring til at give tilbud.

En pris i en butik er derimod et tilbud som kunden kan gøre brug af, FORUDSAT at kunden er i god tro.

>Har aaa_2500 noget at gøre med edbpriser.dk? Dvs. har lavet den eller ejer
>den?

Jeg har intet med EDBpriser at gøre, udover at jeg selv har brugt dem og de fleste af de forhandlere jeg har kendskab til bruger dem.

Andy
Avatar billede popsy Novice
30. juli 2003 - 15:09 #20
Morsom som altid?

Ekspert i at vende en positiv kommentar til en negativ :(
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. juli 2003 - 15:48 #21
>Ventede sådan set bare på at du kiggede forbi aaa_2500, men det glæder mig da
>at vi åbenbart ikke denne gang skal se u-underbyggede påstande fra din side.
>Tak for en velovervejet og overvejende klogt indlæg!

Ja det lyder sørme positivt... Nedladende, egocentreret og overbærende men positivt.

Du skriver et OT indlæg i et spørgsmål, med det ene formål at svine mig til igen. Synes du ikke at det er lidt dumt at blive ved med at forfølge folk som ikke er enige med dig politisk, ved at kommentere hvad de skriver, uanset om dit indlæg er OT eller ej.

Sidder du virkelig og venter på at jeg skal kommentere et indlæg, bare for at du kan svine mig til igen... Må jeg anbefale at du får dig et liv!

Jeg kan fortælle dig at jeg for længe siden har kontaktet Eksperten og oplyst hvem jeg er, min baggrund og min baggrund for at vide hvad jeg ved, samt tage det fulde ansvar for mine udtalelser.

Har du tænkt dig at blive ved med at forfølge mig på E?

Andy
Avatar billede popsy Novice
30. juli 2003 - 16:00 #22
Hahaha, du er sjov! Er du nu ude på at få endnu en jumbodiskussion igang?
Så find en anden at diskutere med! Min kommentar var positivt ment, uanset hvordan du så vælger at opfatte den.
Jeg er nu efterhånden ved at kende din fremgangsmåde, og tro mig, du får ikke held til at hidse mig op :)