Avatar billede lrd Nybegynder
30. juli 2003 - 21:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DirectX 9.0b runtime

Får tilbudt denne via winupdate. Er den nødvendig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:08 #1
Kun hvis du har spil som kræver DirectX 9 installeret for at kunne køre. Ellers ikke.
Avatar billede molokyle Nybegynder
30. juli 2003 - 22:08 #2
Ja meget. Læs her : http://kandu.dk/dk/tip/4695

Molokyle.
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juli 2003 - 22:09 #3
Gør mange spil ja :-) Men når ikke mit grafikkort understøtter det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:12 #4
molokyle> hmmmm....

her er indlægget du linker til: Kritisk fejl i DirectX

Der er fundet en sårbarhed i DirectX, der gør en ondsindet bruger istand til at afvikle kode på en brugers computer. Brugeren kan rammes ved at besøge en hjemmeside, hvor der f.eks. ligger en midi-fil kodet specielt til at udnytte denne sårbarhed. Sårbarheden kan også udnyttes direkte via en email, hvor hullet bliver udnyttet uden yderligere advarsel. Fejlen skyldes to buffer overruns i DirectShow, der er det interface i DirectX der håndterer bl.a. Midi-filer.

Fejlen findes i Windows 98 og nyere, hvor DirectX er installeret som standard.

For at beskytte sig mod denne sårbarhed kan der hentes en opdatering her:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/?url=/technet/security/bulletin/ MS03-030.asp
http://windowsupdate.microsoft.com/

Sårbarheden fjernes også ved en opdatering/installation af DirectX9.0b, som hentes her:
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Jakob Olsen
EuroTrust Virus112 A/S
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:13 #5
det betyder ikke noget at dit grafikkort ikke understøtter det - spillet kræver det, og så er det ligemeget om du ikke kan bruge de ekstra funktioner der er i DirectX 9 :)
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juli 2003 - 22:14 #6
Det vil sige jeg altså ikke behøver hente den
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:15 #7
Sikkerhedsmæssigt: hent den.
Funktionsmæssigt: hent den ikke.

bestem selv :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:16 #8
laver lige et svar ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:16 #9
bah! :D
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juli 2003 - 22:18 #10
Takker begge to :-)
Avatar billede raketten Praktikant
19. august 2003 - 14:29 #11
DirectX 9.0b er IKKE kompatibel med ATI - All in Wonder Radeon TV-Tuner på PAL - dvs her i Danmark.

Men det er DirectX 9.0 + patch fra microsoft.

Hvis man HAR installeret 9.0b er man på den, hvis man ikke har et tidligere genoprettelsespunkt, da 9.0b ikke kan af-installeres.