Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 12:44 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort ram ?

Davs affer ;D

Jeg har et triplex ti4200 med 128mb ddr ram.
Mit spørgsmål er følgende:
Kører jeg dxdiag i kør og kigger under display, så står der at mit kort har 64 mb ram. Men tager jeg egenskaber for kortet gennem skrivebord så står der ved det faneblad der hedder kort at der er 64 mb, men under fanebladet med alle de andre egenskaber for kortet står der 128 mb.

Hvordan ved jeg med sikkerhed mit kort kører med 128 mb når der står forskellige ting rundt omkring ?

På forhånd tak ;D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 12:48 #1
tjek det i BIOS!
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 12:53 #2
Når du siger bios, mener du så det der står for gkort når man starter op eller mener du bios for selve pc ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 12:57 #3
for selve pc'en.
der skulle gerne stå noget med 32 - 64 - 128 etc.
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 13:02 #4
Det eneste jeg kan finde er:
AGP aperture size. Denne står på 128, men det er en værdi jeg selv kan ændre.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 13:05 #5
yes det er den. den skal stå på 128 - gør den det, så kører du med 128mb grafikkorthukommelse!
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 13:09 #6
Det gir bare ikke mening efter mit hoved, da jeg kan ændre den til 256 og det har mir kort jo ikke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 13:10 #7
det er bare pga. at bundkortet understøtter 256...!
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 13:20 #8
nej. agp aperture size er ikke grafikkortets hukkommelse.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 13:21 #9
han husker vel forkert, chalde - mon ikke?!
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 13:23 #10
:-)

Du kan evt se det lige når du starter pc, inden den starter post.
Oppe i venstre hjørne står der hvilken bios grafikkort kører med, og hvor mange ram.
Men det står der kort, og hvis din skærm er sløv til at starte op, er det ikke sikkert du kan se det.
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 13:38 #11
Under opstart står der at der er 128 mb som kortet har,men jeg kan ikke forstå at der står 64 når jeg kører dxdiag og 128 i egenskaber for kortet.
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 13:42 #12
kan være en fejl i dxdiag.
Prøv og kør en www.windowsupdate.com
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 14:29 #13
Jeg fatter ingenting,nu står der at der er 16 mb ram inde i dxdiag. hvad fanden sker der ?
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 14:30 #14
Kan det være fordi jeg har dx9b og mit kort kun understøtter 8.1 ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 14:30 #15
ja jeg ved det ikke ;(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 14:30 #16
nej det er ikke pga dx9
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 14:58 #17
har også et gf4ti4200, og det bliver vist korrekt. Tror ganske enkelt det er en windows/driver/anden software mæssig fejl.
Så prøv nye drivere til grafikkort.
Men hvis det virker fint, gør det vel ikke så meget.
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 15:28 #18
Det jeg ikke forstår er at den ene gang står der 16 mb, en anden gang kan der stå 64 mb, der har sågar stået 32 mb, kan ikke finde ud af hvad mit kort kører,
hvis bare jeg vidste at det kørte med 128 mb var jeg tilfreds, men når de data svinger sådan bliver jeg irre over jeg ikke ved om jeg har de 128 mb eller ej.
Har prøvet 5 forskellige drivere nu, skiftet bios intet ændre det til 128 mb
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 15:56 #19
er det under 'display'fanen i dxdiag at der står 16 etc?! kan du evt. sende et screenshot til admin@runehansen.dk
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 16:48 #20
Har lige haft kortet i en anden maskine og der stod 128 mb de forskellige steder, efter opstart igen på min egen står der nu 32 mb.....
Findes der programmer der kan vise mig ram på kortet udover dem der i windows ?
Kunne være jeg skulle prøve at installere dx8.1 istedet for de 9b
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:28 #21
Hvis den viser du har 128mb før post i venstre hjørne, så kan du være sikker på at du har 128.
At den skriver de forskellige ting er formentlig en software fejl (windows er ikke perfekt)
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:29 #22
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. august 2003 - 04:33 #23
jacob_hansen

Det er et kendt problem at DXdiag ikke altid giver korrekte oplysninger(Både på nVidia og ATI kort).

Prøv Sandra:
http://www.zdnet.de/downloads/programs/0/w/de000W-wc.html

Chalde har ret i at AGP Aperture size intet har med størrelsen af hukommelse på dit grafikkort at gøre. AGP aperture size i BIOS angiver hvor meget af din system RAM som grafikkortet kan benytte ud over den mængde RAM som er på grafikkortet.

Jeg tror at chalde skal have point
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. august 2003 - 04:48 #24
aaa_2500 > ikke for noget, men hvorfor blander du dig i hvem der skal ha point?!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. august 2003 - 16:08 #25
>ikke for noget, men hvorfor blander du dig i hvem der skal ha point?!

Det gør jeg heller ikke, jeg påpeger blot at Chalde viser spørgeren i den rigtige retning.

Spørgeren gør tydeligt opmærksom på at han har et Triplex TI4200, som er et AGP indstikskort.
Avatar billede cerb Nybegynder
04. august 2003 - 18:29 #26
Nu er sagen heldigvis sådan at det viste sig at være nogle programmer sammen med dx9b der gjorde det, efter fjernelse af disse er problemet væk ;D
Det var ikke drivere ej heller software fejl.
Så derfor vælger jeg at ingen skal have point ;D
Håber i kan se hvorfor ;D
Avatar billede chalde Seniormester
04. august 2003 - 19:18 #27
Du spurgte: "Hvordan ved jeg med sikkerhed mit kort kører med 128 mb når der står forskellige ting rundt omkring ?"
Og vi svarede på dit spg. Men det er sføli op til dig selv om du synes vi har svaret på dit spg.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. august 2003 - 22:09 #28
hvis der ikke er en der får point her, blir du anmeldt!
Der er blevet svaret på det du spurgte om!
Avatar billede cerb Nybegynder
06. august 2003 - 20:11 #29
Slap du bare af, mener ikke i har svaret på mit spørgsmål :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. august 2003 - 20:26 #30
anmeldt..
Avatar billede cerb Nybegynder
08. august 2003 - 23:46 #31
lol da, skal du være velkommen til. Så længe jeg ikke mener der er blevet svaret på mit spørgsmål er det mit ret ikke at uddele point ;D