Avatar billede omnia Nybegynder
04. august 2003 - 23:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SMS Spam

Kære eksperter.

Er der nogen der ved om man kan blokke et bestemt nummer for sms på en T68i?

Kan man blokke et bestemt telefonnummer?

Kan man finde navnet på en person hvis de har hemmeligt nummer, eller taletidskort?

Omnia
Avatar billede matz Nybegynder
04. august 2003 - 23:36 #1
Jeg ved det ikke,

Men jeg vil da gå udfra at man ikke kan, da det ville være en god funktion som ville have blevet hørt, hvis man kunne blokere...

Men som sagt, jeg aner det ik :)
Avatar billede omnia Nybegynder
04. august 2003 - 23:48 #2
Ok, jeg havde håbet på at der lige var nogen der vidste hvodan. Det kommer nok. Jeg kan forstå at firmware i T68i endnu ikke kan, men måske kommer det.
Det er relevant nok, også i forbindelse med uønskede reklamer.
Der er nogen der foreslår:

"the ability to block certain numbers (opposed to the current option where you can only ACCEPT certain numbers)

til næste firmwareopgradering.

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=5019&forum=2

Nogen der ved det med navnet?
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
05. august 2003 - 01:21 #3
jeg mener du ka melde misbruget til din operatør.. og så ka de evt videregive sagen til politiet... hvis ik de ka blokere det inde fra centralen...
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 01:18 #4
Jeg har talt med min Orange. De fortalte mig at man ikke kan blokere enkelte numre, og man kan ikke blokere sms fra bestemte numre. Surt. Enten blokerer man for alle sms, eller også er der fri adgang til at spamme fra en mobil med taletid.

Jeg fik at vide, at jeg bare måtte ringe nummeret op og pænt bede folk om at lade være med at sende beskeder.

Det er jo ligesom ikke nogen løsning.
Avatar billede matz Nybegynder
06. august 2003 - 02:15 #5
Du kunne jo os evt. snyde dem som spammer dig ;) ved at gøre noget så de afsløre sig på en måde.
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 12:45 #6
Tjah. Det jeg ledte efter var en teknisk løsning på problemet. Og det findes vist ikke. Jeg ved godt jeg bare kunne ringe og sige HOLD OP MED DET, eller hvad hedder du, men det var for at undgå personlig kontakt, at jeg ville have en teknisk løsning. Nu har jeg bedt min operatør om at lukke for alle SMS i en periode, og så må jeg se om det hjælper.

Da der ikke var nogen teknisk løsning trækker jeg point igen
Omnia
Avatar billede matz Nybegynder
06. august 2003 - 13:06 #7
Havde ellers svaret på ét af de 2 spm. ;)