Avatar billede mathilde Nybegynder
13. august 2003 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

password beskyt printer

Hvordan kan jeg password beskytte min printer, så der skal indtastes kode, så kun folk med password kan udskrive på min printer?
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 09:17 #1
Hvis du er i et domæne med server er det jo bare at sige hvilken brugere der har rettigheder til at skrive ud på den.
Avatar billede mathilde Nybegynder
13. august 2003 - 10:08 #2
Det er jeg ikke. Jeg skal bare selv kunne skrive ud til printeren fra begge mine computere. Jeg har derfor shared min printer, hvilket ikke er så smart, da jeg bor på kollegie, og alle andre beboere derfor også kan skrive til min printer.
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 10:17 #3
Hvilket OS bruger du ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 10:52 #4
hvis du bruger Win2k eller WinXP skal du højreklikke på printeren og vælge Egenskaber>Sikkerhed - vælg den der hedder Alle og tryk på Fjern.
Gør ligedan med de brugere du ikke vil ha' bruger printeren.
Indsæt dit eget brugernavn med fulde rettigheder.
Du kan også gå ind i Deling og slå deling fra.
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 11:00 #5
:)
Hvis du slår deling fra kan du ikke bruge printeren fra den anden maskine.
Avatar billede mathilde Nybegynder
13. august 2003 - 20:37 #6
Retaxes, jeg bruger Xp, men der er ikke noget der hedder sikkerhed eller lign. under printerens egenskaber. I øvrigt holder det ikke at fjerne alle andre, der ikke må printe på computeren, da der er ca 400 andre computere på kollegiets netværk
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 21:47 #7
start Explorer (stifinder) gå ind i Funktioner>Mappeindstillinger>Vis - under Filer og mapper fjerner du fluebenet der hvor der står Brug enkel fildeling (anbefales) - tryk på Andvend, så skulle du kunne se Deling - Sikkerhed m.m.

Selvfølgelig skal du ikke bruge Deling>Brug ikke deling - du skal bruge fanebladet Sikkerhed - her kan du tilføje eller fjerne brugere.
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 10:55 #8
undskyld, mit kollegie har været uden internetforbindelse de sidste knap 14 dage, men tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:01 #9
ok, det går nok ;o)
fandt du en løsning?

Takker for pointene..