Avatar billede amalie Nybegynder
13. august 2003 - 21:06 Der er 7 kommentarer

Åbning af mange word filer på én gang

Hej!

Jeg har en folder struktur med underfoldere i forskellige niveauer - alt i alt 71 word filer.

De enkelte word filer ligger i underfoldere til hoved folderen. Nogle word filer kan ligge 2 foldere nede og andre igen 3 eller 4 foldere nede.

Kan man åbne alle word filer i hovedkataloget (incl. alle word filer i underfolderne) på èn gang (alle 71)?
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. august 2003 - 21:51 #1
man kunne lave en .bat fil, og smide den i roden:

@echo off
dir *.doc /s /b >files.lst
for /f "delims= tokens=1" %%n in (files.lst) do start winword %%n
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. august 2003 - 21:53 #2
ovenstående virker dog ikke på win9x
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 22:08 #3
Lav en søgning efter *.doc filer i stifinderen med start i hovedfolderen, marker alle filerne den fandt med ctrl+a og tryk enter.
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. august 2003 - 22:10 #4
hmm har lige prøvet, og word åbner en ny instans for hvert dokument. ikke brugbart.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 22:54 #5
Ikke sikkert problemet er dette, men hvis du har XP, så prøv at gå ind i Tools - Options - fanebladet View, og fjern hakket i Windows in taskbar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 23:52 #6
Fra
http://www.experts-exchange.com/Applications/MS_Office/Q_11310537.html
fik jeg engang dette svar:

Sub BatchTemplateChange()
With Application.FileSearch
  .FileType = msoFileTypeWordDocuments
  .LookIn = "C:\Mijn Documenten\" 'Specify the folder to look from
  .SearchSubFolders = True 'It will include subdirectories !
  .Execute
  For i = 1 To .FoundFiles.Count
      Documents.Open .FoundFiles(i)
      With ActiveDocument
          .UpdateStylesOnOpen = False
          'Change the template path below to the path to a known existing template
          .AttachedTemplate = "C:\Program Files\Microsoft Office\Templates\Normal2.dot"
      End With
      ActiveDocument.Save
      ActiveDocument.Close
  Next i
End With

End Sub

Der skal vist ikke meget redigering til for at få denne macro til at gøre det du gerne vil have.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 23:53 #7
Noget i retning af:

Sub BatchTemplateChange()
With Application.FileSearch
  .FileType = msoFileTypeWordDocuments
  .LookIn = "C:\Mijn Documenten\" 'Specify the folder to look from
  .SearchSubFolders = True 'It will include subdirectories !
  .Execute
  For i = 1 To .FoundFiles.Count
      Documents.Open .FoundFiles(i)
  Next i
End With

End Sub