Avatar billede gotcha Nybegynder
17. august 2003 - 16:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Koble bærbar til nettet

Vi har 3 computere i hjemmet, hvoraf 2 er stationære mens den sidste er en bærbar. De stationære er på nettet, men jeg kan ikke få den bærbare på - nogen forslag?

Mvh Morten
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 16:20 #1
Nettet? Du mener Internettet?
Kan din Internetudbyder levere 3 IP-adressewr til jer?
Mon ikke det er problemet?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 16:21 #2
Du må lige fortælle lidt mere om jeres opsætning.
Jeg gætter på I har en hub eller switch, som I forbinder til.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:14 #3
Er det ADSL eller kabelnet I har?
jeg gætter på I ikke har en router, men fortæl fortæl om jeres opsætning.
Avatar billede gotcha Nybegynder
17. august 2003 - 21:29 #4
Vi har ADSL og en router - den bærbare har været på før, men jeg kan ikke få den på nu.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:33 #5
Er netkortet sat op til at modtage en IP-adresse med mere automatisk fra routeren?
Hvilken slag windows kører den bærbare?
Avatar billede gotcha Nybegynder
18. august 2003 - 10:33 #6
Hvordan undersøger jeg, om den modtager en IP-adresse automatisk? Den kører Windows ME.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. august 2003 - 12:36 #7
Du skal gå ind i kontrolpanelet og her vælge netværk.
marker TCP-IP (der er flere muligheder, men vælg, den der svarer yil det netkort, du bruger).
Vælg nu at se egenskaber.
Så kan du se TCP-IP opsætningen
Du kan også skrive winipcfg under kør i startmenuen (måske husker jeg galt her. Hvis det ikke virker skrev IPconfig /all i en kommandosession)
Avatar billede gotcha Nybegynder
19. august 2003 - 16:55 #8
Den er sat op til at hente en IP-adresse automatisk. Når jeg prøver at åbne en side med IE, så får jeg en fejlmeddelse om DNS. Men når jeg går ind og vælger egenskaber for opkaldskortet, så er den sat op til at deaktivere DNS - kan dette være problemet?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. august 2003 - 17:07 #9
det normale er, at den også er sat op til at hente dns automatisk.
da du skrev winipcfg (win 9x) eller ipconfig /all (win xp og win 2k)hvad skrev den der som dns?
I hvertfald: den skal have dns på en eller anden måde.
Har du en dns-adresse?
Avatar billede gotcha Nybegynder
19. august 2003 - 17:13 #10
Når jeg skriver winipcfg, så får jeg følgende frem:

Netværkskortadresse
IP-autokonfigurationsadresse
Undernetmaske

Der er tilhørende værdier til alle ovenstående felter, men ikke nogen til standardgateway.
Avatar billede nmh Nybegynder
19. august 2003 - 17:34 #11
Så er der et felt hvor du kan vælge detaljer så vidt jeg husker.
Jeg finder lige en maskine, der kører win 98.
Avatar billede nmh Nybegynder
19. august 2003 - 17:38 #12
Du skal vælge 'Mere info'
Avatar billede gotcha Nybegynder
19. august 2003 - 18:09 #13
Så dukkede der en masse ekstra felter frem, men hvilke er specielt interessante? Feltet med DNS-servere er nemlig tomt...
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. oktober 2004 - 08:59 #14
Lukker lige den her...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester