Avatar billede mehoo Nybegynder
21. august 2003 - 19:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min computer er gået i fisk

Godaften derude..

Jeg har i dag skiftet min HD og grafikkort over i en pentium 3 800MHz.

Den talte mine næsten 1600 ram op, og jeg nåede så ikke at stoppe den inden den ville til at loade XP, som jo var instaleret i forvejen på den.

Der hvor den var i gang med at loade gik skærmen i stand by, og jeg kan ikke få noget frem på skærmen nu. Et par gange står der en streg i venstre hjørne og blinker.

Jeg synes jeg har prøvet alt... Håber jeg kan få lidt hjælp.

- På forhånd tak.
Avatar billede dellevela Nybegynder
21. august 2003 - 19:36 #1
skiftet harddisk har du så 2 eller er den ene tom eller hvad fortæl mere!
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 19:37 #2
Tjek som det først at Grafikkortet er ordentligt monteret..... dvs. tag det ud og sæt det i, igen....
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 19:39 #3
Prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. august 2003 - 19:40 #4
Du kan ikke regne med at kunne skifte en XP installation over i en anden. der skal reinstalleres for at få dyret til at køre. Alene det at XP er konfigureret til et bundkort og nu skal navigere rundt på et andet giver maser af problemer.
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. august 2003 - 19:45 #5
Som sagt virkede det til den ville loade den XP, som lå på den HD i forvejen. Så jeg tror ikke det er grafikkortet der er monteret forkert.

Jeg får intet frem på skærmen, så jeg kan ik komme ud i bios nu :/
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 19:47 #6
Intet overhovedet?
Ingen Bip lyde?
Tjek om stikket til din HD sidder ordentligt i både HD og bundkort.
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. august 2003 - 19:58 #7
Jo, den starter op normalt. Men jeg kan ikke få noget skræmbillede frem
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 20:01 #8
Det giver to muligheder, enten dit grafikkort eller din skærm.
Tjek om kortet sidder rigtigt i, tag det evt. op og sæt det i igen.
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:06 #9
Hvor stor er din strømforsyning? Det kan ske at den ikke kan trække alt det du har hvis den nu er for lille.
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. august 2003 - 21:25 #10
det er en 300W. Det er ikke min skærm den virker, og det gør mit grafikkort os. Jeg er lidt meget på røven :/
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 21:33 #11
Prøv at hente en bootdiskette og boot op på den.
www.bootdisk.com bare tag en win98.
Avatar billede mehoo Nybegynder
21. august 2003 - 21:38 #12
Kan jeg det når jeg ikke kan få noget frem på skærmen overhovedet?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:17 #13
Det ved jeg ikke, men så går det da udenom din HD.
Avatar billede knoes Nybegynder
22. august 2003 - 08:19 #14
hejsa. Er du sikker på at dit bundkort er jumpet rigtigt. Jeg har set dette før, tjek det inden du smider skærm og skærmkort ud..