Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. august 2003 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pas på Serverhosting.dk!

Jeg vil bare lige skrive lidt om min oplevelse ang. Serverhosting.dk og hvorfor jeg ikke mener man skal vælge dem!

Jeg har først kontaktet dem og spurgt dem ang. mit problem, om det var et de kunne løse!
Jeg søgte noget som mindede om wannafind.dk's webhotel løsning, bare med egen server!
Altså en løsning hvor man ikke skulle have den store viden indenfor dedikerede serverer og lign.

Det kunne de sagtens klare og derfor bestilte jeg en server1-løsning!

Først modtog jeg en faktura på det pålydende beløb for et år. Den betalte jeg samme dag!
Herefter gik der et stykke tid uden at jeg modtog andet fra dem! Jeg kontaktede dem og de mente at de havde sendt alt afsted. Efter ca. en uge hvor jeg forklarede dem at jeg intet havde modtaget sendte de mig en mail med IP, user og pass.

Dog viste det sig at IP'en var forkert og jeg modtog en anden. Den var desværre og forkert og til sidst efter nogle opkald og mails modtog jeg endelig den rigtige IP.

Nu skulle jeg så endelig lægge min side ud efter ca. 14 dages betalt server. Men det viste sig så at de ikke rigtig havde forstået mit problem og min ønskede løsning, så derfor skulle jeg selv ordne alt via en SSH-klient.

Nu kontaktede jeg dem igen for at høre hvorfor og hvordan men de kunne ikke rigtig hjælpe. De kunne dog sætte det op for mig, men det skulle koste mig en masse da de ville tage en timeløn som de rigtig nok har skrevet om på deres side. Men jeg havde jo forklaret dem løsningen inden aftalen gik igang hvor de havde sagt god for den!

Serveren er stadig ikke oppe pt. og jeg har nu i yderlgere en uge prøvet at kontakte dem via mail og telefon.
Mine mails bliver ikke besvaret og når jeg ringer går der ikke lagt tid før mit opkald bliver afvist i den anden ende!

Så jeg står altså med en server som ikke er konfigureret, betalt og det hele. Men uden nogen form for support eller lign.

Det var bare min oplevelse med Serverhosting.dk, håber I kan bruge den til noget :-)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. august 2003 - 13:26 #1
Lukker lige!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. august 2003 - 13:34 #2
"som mindede om wannafind.dk's webhotel løsning" - jeg forstår ikke helt
hvad du mener med det. Selvfølgelig vil det være muligt at køre et
almindeligt website på egen server, blot domænet peger korrekt.

Jeg kan ikke se på www.serverhosting.dk at de lover andet end en "rå" server,
der kan tilpasses.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. august 2003 - 13:35 #3
De skriver at de er meget flexible og man bare skal ringe til dem ang. en løsning.
Citat fra deres side: "Vi er meget fleksible, så kontakt os for at få et tilbud, der passer netop dine behov."
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. august 2003 - 13:36 #4
Og det var hvad jeg gjorde og de sagde de kunne løse. Men uden held fra min side... Desværre!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. august 2003 - 13:41 #5
Fra den dag du fik den korrekte IP-adresse har de vel også leveret det,
som de lovede. Hvad der ligger ud over serverens pris skal vel netop
afregnes til timeløn, og serveren kan garanteret bruges til det formål.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. august 2003 - 13:42 #6
brevkasserne: Først jeg har ikke noget med serverhosting at gøre.

Men smid en mail på kenneth@dalbjerg.nu, så kan vi lige snakke om det. Jeg kan nok godt lige hjælpe dig gratis, hvis det er så du kan for din løsning op og kører.
Avatar billede razor Nybegynder
22. august 2003 - 13:49 #7
brevkasserne,

Dine andre spørgsmål omkring dit serverhosting-problem får mig til at undre mig om ikke det måske var dig der har købt på et forkert grundlag. Når man køber en server kræver det jo lidt at man ved hvad man har med at gøre :-)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. august 2003 - 13:53 #8
Jeg ved godt at jeg ikke har meget styr på servere og lign. Men det var netop derfor jeg spurgte dem ad efter en alternativ løsning.
Dog uden held!
Men det er hvad jeg har lært af det hele og desværre betalt for!
:-( Men sådan er det jo mange gange. Man lærer af sine fejl!

Grunden til dette indlæg på exp.dk er også bare at gøre folk opmærksom på hvordan Serverhosting.dk har været for mig og at man desværre kan være ude for at de cutter al support og kontakt til én.
Avatar billede razor Nybegynder
22. august 2003 - 14:00 #9
Man bør måske overveje om hvad der hører med til support. Hvis nu jeg køber en server - men ikke ved hvordan jeg installerer en mailserver på den. Skal udbyderen så hjælpe mig med at sætte den op som en del af supporten?

Jeg vil mene at det kun er problemer som udbyderen er skyld i de skal hjælpe med at fikse.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. august 2003 - 16:20 #10
brevkasserne>

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig skrive i denne tråd, men det du skriver passer ganske enkelt ikke. Du har et supporttelefonnummer til Mikkel. Du har ringet en gang. Han har ikke nogen ubesvarede mails liggende fra dig. Jeg er sikker på at han vil hjælpe dig hvis du skriver til ham. Du kender e-mail adressen.

Vores hovednummer har ganske rigtigt været lidt svær at komme i kontakt med i denne uge (dog ikke umulig). Det skyldes at vi sendte 1065 rykkere ud :(