Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Beskadiget Windows-mappe@komme ind i den?

Har fået min mors gamle hdd, en 60 gb Ibm(Ja, en deathstar), da den fornylig røg sig en tur.. Troede jeg.

Nu sidder den som slave i mit sys, og kan åbne alle mapper, har fået tømt det meste af de vigtige ting over på min egen disk, men så kommer problemet...
Hun ville jo meget gerne ha sin mail-adressebog og diverse andre ting ud fra Windows-mappen, men når jeg prøver at åbne den, går compen simpelthen helt i stå.

Nogen gode ideér til at komme ind i den?

Nogen programmer der kan "reparere" den, bare så jeg kan komme ind og hente de ting ud hun skal bruge...
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:30 #1
Har du prøvet om du kan bevæge dig derind via en kommandoprompt?
Ellers kunne du prøve at overtage ejerskabet på mappen:
Højreklik på mappen, vælg Egenskaber, vælg Sikkerhed, vælg Avanceret, vælg Ejer - Overfør ejerskab til f.eks administrator.
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:31 #2
Bertie, er ikke den stor It-ekspert.. Hvad mener du med kommandoprompt?
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:32 #3
Prøver lige det andet imens..
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:34 #4
Der er ingen sikkerheds-tab under egenskaber..
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:36 #5
Først, du skal ikke acceptere mit svar når du ikke er blevet hjulpet endnu :-)
Og så ellers Kommando prompten finder du i Start - Programmer - Tilbehør - Kommando prompt
Kender du dos kommandoer til at bevæge dig rundt med?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:38 #6
Fandt det med deling i et andet indlæg...men jeg har det heller ikke, kører du xp home?
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:38 #7
Yes, har leget med dos siden jeg var lille, men tænkte slet ikke i de baner=)

Ang. accept af svar, så har jeg lige oprettet mig herinde=)
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:38 #8
Ja, home..
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:41 #9
Det er min også, så må der være en xp prof ting. Så må vi prøve med kommandoprompten(dos boxen)
Du behøver først at acceptere svar når du har fået hjælp der kan føre dig videre eller har fået løst dit problem. Hvis jeg ikke kan hjælpe dig så får du dine point tilbage og er så nødt til at oprette spørgsmålet igen...men det tager vi hen ad vejen. Som ny bruger kan du have gavn af at læse dette: http://www.ebruger.dk/faq/
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:41 #10
Kom ind via kommando prompten, så nu skal jeg bare finde de filer hun skal bruge=)
Takker mange gange for hjælpen, det var virkelig lækkert!
Godt førstehånds indtryk=)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:42 #11
Jamen dem er vi skam mange af her på Eksperten :-)
Så takker jeg for point.
Avatar billede aceventura Nybegynder
22. august 2003 - 21:42 #12
Du har løst det jeg spurgte om, resten skal jeg sidde og lege lidt med.. Sidder og læser det nu.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2003 - 21:44 #13
Jamen så god fornøjelse :-)