Avatar billede dr.big Nybegynder
23. august 2003 - 14:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af ISDN

En jeg kender har en stationær med ISDN og kunne godt tænke sig at dele sin Internet forbindelse med hans bærbare computer.
Hans 2 computere er sat sammen med en switch.
Jeg har så prøvet at sætte ip op sådan her
Stationer: 192.168.0.1 Subnet: 255.255.255.0
Bærbar: 192.168.0.2 Subnet: 255.255.255.0
Og de har samme arbejdsgruppe.
Jeg har også delt hans  forbindelse.
Vi har også prøvet at køre den guide som er i XP men det hjælp ikke :(
De køre begge med XP-Home.

Nogle som kan hjælpe mig.
P.S. Jeg kan først prøve det i aften eftersom jeg ikke er hjemme hos ham nu.
/Dr.big
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2003 - 14:37 #1
er computerne forbundet med et krydset kabel, eller igennem en hub/switch?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 14:44 #2
smut i guides netværksinstallation - og vælg "computeren har forbindelse til internettet gennem en anden computer på netværket..."

- så skulle det gerne falde i hak.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 14:44 #3
james - læs teksten :o) "Hans 2 computere er sat sammen med en switch."
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 14:45 #4
med dine ip'er,  prøv istedet: 192.168.1.1" sub: 255.255.255.0
bærbar: 192.168.1.2 - subnet: 255.255.255.0 - gateway: 192.168.1.1

så skulle det gerne virke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2003 - 14:46 #5
fastwrite>> det er jo menneskeligt at fejle!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 14:47 #6
james - ja :D - glad for at høre at du er et menneske ;) Jeg tager også fejl konstant. - fx. hedder du jo ikke james men "james_t_dk" ;)
Avatar billede dr.big Nybegynder
23. august 2003 - 14:54 #7
Jeg vil prøve dit svar Fastwrite når jeg kommer hjem til ham og vil så vende tilbage.
Jeg skal måske lige sige at computerene godt kan se hinanden og dele filer og printer.
Avatar billede netmanden Nybegynder
23. august 2003 - 14:59 #8
Rar info at få tilsidst! - så mangler du jo bare at slå "Internet deling" til på PC der er tilsluttet ISDN-modemmet og på den PC der ikke er, skal så køre DHCP (Automatisk IP adresse tildeling).... Good luck!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. august 2003 - 15:05 #9
dr.big - nå, ok - det sagde du ikke lige noget om :o) Men så følg også netmandens anvisning, så skal du nok komme på. men han behøver ikke at køre dhcp på sin bærbar? det er jo 'hovedputeren' der bliver koblet på, og sender signalet videre til den bærbare.
Avatar billede netmanden Nybegynder
23. august 2003 - 15:11 #10
Jo, der skal også køre DHCP på den bærbare (ISDN), det regnede jeg sådan lidt med at den allerede gjorde......- men man ved jo aldrig ;)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. september 2003 - 02:43 #11
dr. big - på tide at få lukket spm.?
Avatar billede dr.big Nybegynder
15. september 2003 - 15:43 #12
Undskyld at jeg først svare nu.
Vi kunne ikke få det til at virke så det endte med at han bare købte ADSL.
Ellers tak for hjælpen
/Dr.big
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester