25. august 2003 - 18:33
Der er
12 kommentarer og 2 løsninger
Skjule C drevet
Hej jeg vil gerne skjule mit C drev så folk (især børn) ikke kan komme ind på c-drevet og ødelægge min dataer. Hvordan skjuler man sit c-drev, idet jeg ved at man kan gør det fordi det gør f.eks. bibliotekerne.
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
25. august 2003 - 19:18
#1
det kan gøres i gruppepolitik: gpedit.msc
25. august 2003 - 19:22
#2
på engelsk hedder den user configuration->adminstrative templates->windows components->windows explorer->hide these specified drives in my computer.
25. august 2003 - 19:39
#3
hvis jeg trykker på start -->kør og så skriver gpedit.msc så siger den at windows ikke kan finde gpedit. Hvis du nu skulle sige det på dansk hvor ligger så user configuration osv. Eller hvad hedder det på dansk.
25. august 2003 - 19:53
#4
det er endnu en begrænsning i xp home (har jeg lige fundet ud af); den mangler netop gruppepolitik.
25. august 2003 - 19:58
#5
25. august 2003 - 21:05
#6
squashguy>> jeg har aldrig sagt at jeg har xp home edition. Jeg har professionel edition, men den er der stadig ikke.
25. august 2003 - 21:08
#7
magictouch >> jeg har downloaded Tweakui, men når jeg klikker på den, så siger den: Procedureindgangspunktet GetDllDirectoryW blev ikke fundet i Dll-biblioteket Kernel32.dll
25. august 2003 - 22:04
#8
hvis du har pro, så burde den være der... prøv at smide en sti på.. c:\windows\system32\gpedit.msc
25. august 2003 - 22:07
#9
eller find den på din windows cd
25. august 2003 - 22:13
#10
på cden ligger de med "forkortede" navne gpedit.ms_ ... du bruger expand til at pakke filerne ud.
26. august 2003 - 06:09
#11
gangsta>lyder underligt, ku´tænkes du lige skulle køre en-sfc /scannow, for det kunne godt lyde som om der er lidt bøvl med systemfilerne
27. august 2003 - 20:30
#12
jeg geninstallerede hele min computer den 25-08-03, så jeg kan ikke forstå der skulle være problemer???
31. august 2003 - 16:57
#13
er der ikke flere muligheder???
08. september 2003 - 10:19
#14
der er vist ingen der kan hjælpe mig med at løse mit problem, så jeg lukker hermed spørgsmålet :-(
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.