Avatar billede shamanic Nybegynder
26. august 2003 - 22:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Et hardware problem?

Jeg har en ældre maskine, en Amd XP1700+

Soltek SL-75FRV Kt400 chipsæt
Powercolor Radeon 9800 pro.
Antec trueblue 480W PSU
1 gig DDR PC2700 Kingston.

jeg har:
Registreret WIN XP Professionel SP1 samt alle opdateringer til dette styresystem.
De nyeste catalyst graffikkortdrivere 3.6 installeret.
det nyeste via chipsæt drivere installeret.

Problemet er at når jeg spiller C&C Generals, det kan være 10, 30 ,60 min inde i spillet så slukker min skærm, jeg prøver at tænde for min skærm igen, men min skærm får ikke noget signal fra mit grafikkort. Dette er det eneste spil der sker dette.
Efter dette sker bliver jeg nødt til at genstarte min computer. (holde reset knappen inde i 5 sec)

Hvad kan der være galt? defekt graffikkort?
Avatar billede aceventura Nybegynder
27. august 2003 - 00:59 #1
Prøv evt at patche C&C, eller tjek deres hjemmesider for probs med radeon kortene.. Er jo sket før at de ikke funker så godt sammen=)
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. august 2003 - 09:41 #2
http://www.eagames.com/official/cc_generals/demos.jsp?state=6
Nederst på siden er den nyeste patch til C&C
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. august 2003 - 09:43 #3
Der kan være problemer med via kt133 chipsæt og C&C, men det er du jo ude over
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
27. august 2003 - 12:10 #4
Det kan sagtens være fordi din computer får det for varmt. Har du et par gode kabinetkølere installeret? Hvad med CPUkøler, er den tilstrækkelig? Hvad er temperaturen på CPU/bundkort?

Ellers kan det være en fejlinstillet (automatisk såvel som manuel) front-side-bus hastighed. Kører den med samme hastighed som din CPU? (266/333)?
Avatar billede shamanic Nybegynder
28. august 2003 - 15:20 #5
Jeg har prøvet at patche C&C Generals, men der var ingen forskel.

Min computer har stået uden kabinetsider for 1 år+, bundkort temp: ca. 26 grader, processor ca. 45 grader.

Min processor står fint, 11x 133Mhz(266) = 1466Mhz = XP1700+

Jeg har prøvet et par gange mere at spille, foruden at den bare slukker skærmen pga. intet billed fra grafikkortet, så fryser den nogle gange også, det må jo værre fordi graffikkortet bliver for varmt
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. august 2003 - 08:10 #6
Prøv med en ældre driver.
Slet den du har liggende nu helt. Det gør du under tilføj/fjern programmer.
Genstart og installer en anden driver.
Det er et forsøg værd....
Avatar billede shamanic Nybegynder
31. august 2003 - 13:38 #7
hmm det hjalp ikke med en ældre driver, har prøvet med 3.2 og 3.4

andersenph kan du ikke komme med et svar så i begge 2 kan få lidt point, jeg ser ikke om jeg kan overleve ikke at spille C&C på min main computer.
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. september 2003 - 10:26 #8
UPS
Takker