Avatar billede miljoeken Nybegynder
28. august 2003 - 20:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til tv-out

Hejsa
Jeg har lige købt et Radeon 9600 Pro (Club 3D), men tv-out virker bare ikke særlig godt.
Når jeg fører billedet over på fjernsynet er det så mørkt at det nærmest ligner sort/hvid. Jeg har prøvet at stille på kontrast osv, men intet hjælper.
Billedet flimrer også, selvom jeg har sat flickeren til det højeste (og laveste).
Ved I hvorfor, eller hvad man skal gøre?

PS: Findes der et program ala tv-tool for ATI? Sådan at det er noget nemmere med at bruge tv-out.

Specs:
AMD XP 2400+
ECS K7S5A
Club 3D R9600 Pro 128 MB
384 MB 2100-DDR

Driver: Catalyst 3.6 XP + ATI control panel
--
Avatar billede prip10 Nybegynder
28. august 2003 - 20:18 #1
Du skal højreklikke på et ikon i bundlinjen, der kan du skifte mellem skærme. Så går din pc skærm i sort og du kan se på fjernsynet. Sådan virker det på min kammerats. prøv det.
Avatar billede prip10 Nybegynder
28. august 2003 - 20:20 #2
Du kan også højreklikke på skrivebord, så mener jeg os der er nogle indstillinger om skærme.
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2003 - 20:31 #3
spørgsmålet er stillet utalige gange her på E - så prøv evt at søge efter det... her et par forslag;

http://www.skarven.dk/tvout/
http://www.runehansen.dk/index.html?/E/tvoutsorthvid.html
http://www.eksperten.dk/spm/324628
Avatar billede miljoeken Nybegynder
28. august 2003 - 21:08 #4
prip10:
Jeg ved godt hvordan man skifter skærm - det er ikke det jeg spørger om.

keysersoze:
jamen problemet er jo så bare at min skærm faktisk ikke er sort/hvid! Farverne er bare ekstremt mørke, og det kan ikke umiddelbart ændres.
jeg ved jeg har sat det rigtigt til, for det virkede med mit gamle grafikkort (Geforce 2 mx-400).
Avatar billede prip10 Nybegynder
28. august 2003 - 21:13 #5
Oki... Sorry.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
31. august 2003 - 21:17 #6
okay, nu er den helt gal!
Jeg havde mit tv-out sat til udvidet desktop mens jeg flyttede mit scartkabel fra den ene insgang til en anden på fjernsynet. Da jeg havde gjort det, så blev billedet helt ødelagt!
Farverne vælter i hinanden og det er ikke til at se hvad tingene forestiller.

Har jeg ødelagt noget?