Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 17:41 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

PC slukker igen efter 2 sekunder

Hejsa,

Min PC vil her idag ikke længere boote op. Der kommer 1 beep tone og så slukker den igen.

Mit motherboard er et Soltek SL-75DRV2 men en gammel Award BIOS som der fulgte med. Ifølge Award :

"The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems."

Jeg har prøvet at fjerne RAM og Grafikkort uden at det hjalp. Jeg har også prøvet forskellige kombinationer med mine RAM og RAM-slots. Intet har hjulpet..

Jeg har hørt om 1 anden person som idag har fået nøjagtig samme fejl.. er jeg blevet ramt af virus? Nogen der kan hjælpe med at finde fejlen?
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 17:44 #1
Har du noget andet ram du kan prøve med ?
Man kan ikke starte maskinen uden ram i. Det vil give en fejl.
Har din maskine virket før ?
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 17:52 #2
Efter dine egne oplysninger, er det grafikkortet, der er galt med.
Avatar billede ird Praktikant
30. august 2003 - 17:53 #3
http://www.memtest86.com/

Test dine RAM med dette
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 17:54 #4
Jeg er godt klar over at en PC kræver RAM, men ved at fjerne og skifte rundt på mine RAM, så laver jeg en udelukkelsesproces. Da jeg stadig får samme fejl uanset hvad tyder det ikke umiddelbart på en RAM fejl? Jeg har 2 RAM blokke til orientering.

"Min PC vil her idag ikke længere boote op" <- så ja den har virket før :-)
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 17:55 #5
ird> Hans maskine kan ikke starte op :)
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 17:56 #6
Jeg vil nok give peet49 ret så. Har du et andet kort at prøve med ?
Avatar billede ird Praktikant
30. august 2003 - 17:58 #7
Derfor smed jeg det som en kommentar. Det var så han kunne teste dem senere!

Kunne tyde på fejl i grafikkortet ja!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 17:58 #8
Tjo.. men det er da ikke normalt at en PC slukker igen efter 2 sekunder fordi der ikke er noget grafikkort i? Desuden skriver Award at en fejl på videokortet medfører 1 langt og 3 korte beep.
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 18:01 #9
Dit bundkort kan være røget sig en tur, din PSU kan være synderen.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 18:03 #10
Det er heller ikke altid til at regne med hvad der er galt når man kun har to sek. til at fejlfinde.
Hvis du har en anden maskine kan du jo prøve at sætte dit grafikkort over i den. Du kan også prøve med en anden PS, det er jo nemt at skift den ud.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 18:04 #11
Jeg har lige prøvet med 2 andre grafikkort - henholdvis et PCI og et AGP, som ventet uden forberedning, men så er det ihvertfald udelukket.

Strømforsyningen kunne måske være en mulighed som du siger, men vil pc'en få strøm i 2 sekunder hvis den ikke virkede?
Avatar billede ird Praktikant
30. august 2003 - 18:07 #12
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 18:10 #13
ird: Jow den side fandt jeg også men prøv at klikke ind under Award. :-)
Avatar billede ird Praktikant
30. august 2003 - 18:12 #14
ja og?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 18:14 #15
Ja så bliver du henvist til awards hjemmeside som skriver det jeg skrev i mit spørgsmål.
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 18:16 #16
Hvis en af forsyningsspændingerne ikke leverer nok, vil systemet prøve, og derefter lukke ned.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 18:16 #17
Okay Peet, det må jeg prøve så.
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 18:17 #18
Det er da et forsøg værd.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. august 2003 - 19:53 #19
Det er nu forsøgt uden held. Strømforsyningen er ikke problemet.
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2003 - 21:32 #20
Jeg tør vædde min gamle hat på, at bundkortet er i stykker.
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 13:03 #21
Det ville være behageligt hvis du lige gav lidt lyd om hvordan tingene skred frem!!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
26. september 2003 - 14:17 #22
Tingene skrider ikke frem så jeg har ikke kunnet give update. Jeg har købt en ny computer, men jeg afventer et sockat A bundkort så jeg kan få testet om det er bundkortet som er problemet.
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 14:53 #23
så giver du lige feedback ok
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
26. september 2003 - 15:44 #24
Hvis du gerne vil have jeg lukker den nu kan jeg da godt gøre det, men så skal jeg lige have et svar fra peet49 og evildon, selvom hjælpen desværre ikke rigtig bragte mig nogen vegne.
Avatar billede evildon Nybegynder
26. september 2003 - 16:45 #25
Øhhh...svar
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 16:47 #26
Nej du skal ikke lukke før du har ordnet problemet :-)

Var bare nysgerrig efter hvad der skete ikke andet
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2003 - 21:00 #27
Det fik du her.
Avatar billede ird Praktikant
27. september 2003 - 15:50 #28
hmm
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. september 2003 - 15:53 #29
?