Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 12:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brøker i word

Hej er der nogle der ved hvordan man bedst laver brøker i word?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
31. august 2003 - 12:20 #1
Det findes en formel editor, som man kan installere sammen med word. Er den installeret i din word kan du finde den i Indsæt | Objekt
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 12:22 #2
hedder den ikke equation editer ( sikkert stavet forkert) og det er ikke sikkert at du har installeret den, dette kan så gøres efterfølgende gennem tilføjelse til din officepakke. Den ligger på din Office cd.

Hvis du laver meget matematik, vil jeg anbefale programmet Derive, den kan både skrive formlerne og regne
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 12:23 #3
Mener det er :
Indsæt -> Objekt -> Microsoft Equation 3.0 (Office 2000)

Her kan du skrive alverdens brøker, tegn mm. i.
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 12:24 #4
- den burde stå i listen, lige meget om den er installeret eller ej. Hvis den ikke er installeret, beder din dig blot om at indsætte Office CD'en.
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 12:30 #5
jeg har office xp eng, men det ligger ikke noget der hedder formel editor eller equation...

bufferzone, hvor kan jeg finde det program denve ? kan man insætte de brøker i et word dokumen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 12:31 #6
Derive er et separat program der selv skriver uden for word (jeg ved ikke om det efterfølgende kan indsættes i word).

Jeg ved den kan købes gennem www.ravenholm.dk hvis man taler med dem. Den kan vist også købes på nettet og er ikke vildt dyr
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 12:32 #7
hmm så holder det ikke .. jeg skal bruge noget så jeg kan få mine brøker ind i word...

nogen andre forslag?
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 12:33 #8
SiperAnden > Så er det fordi det åbenbart skal installeres. Og det vil jeg råde dig til. Det er faktisk et ganske udemærket program - tilmed voldsomt nemt at bruge :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 12:34 #9
Hvis du har nok harddisk-plads, så installer ALT - uden undtagelse :)
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 12:39 #10
hvordan er den nemmeste måde at få det installeret?
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 12:43 #11
Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > Office.

Her kan du vælge at fjerne/tilføje programmer. Tilføj ALT.
Avatar billede hcma Novice
31. august 2003 - 12:46 #12
superanden: Åbn word -> Insert ->Object ->så får du en masse valgmuligheder, scroll ned til Microsoft Equation og vælg den. Du får så nok at vide at det ikke er installeret og beder dig indsætte Office-cd'en og så går det eller bare ud af derfra.
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 12:50 #13
catbody den ligger ikke derinde det har jeg jo lige skrevet
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
31. august 2003 - 12:57 #14
Tilføj fjern programmer og klik på Microsoft office - så kan du tilføjge den.
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 13:01 #15
Hm, synes folk skriver det samme hele tiden. Læs lige hvad der allerede er blevet sagt.
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 13:41 #16
Hmm... den ligger hverken på min fars eller min...

kan self ikke finde nogle af cd'erne nogen der ved om det er muligt at installere det fra nettet?
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2003 - 13:52 #17
Det er ikke muligt, nej.

Men smid din email- så laver jeg en brøk til dig, som du kan forsøge at dobbeltklikke på. Hvis Equation så dukker op, så er problemet løst. Kan jo være en mindre fejl.
Avatar billede superanden Nybegynder
31. august 2003 - 14:30 #18
Hehe, jeg har fundet det :-) det var installeret med var mærkeligt nok ikke under inset --> object fandt det under costoumice toolbar istedet... :)

men tag for hjælpen webcreator...
Avatar billede argyll Praktikant
16. september 2004 - 17:33 #19
Tusinde tak for hjælpen, har nu brugt hjælpen nogle gange, til mine matematik opgaver, er igan med at lære om computere og læreren snakker bare hurtigt om hvor det lå, samtidigt med han ikke havde tid til at forklare det nærmere i timen. Så de fleste af os bare sad og var forvirrede. Men takket været hjælpen herinde, er ingen af os forvirret om hvordan vi skal skrive brøker i Word.

Bukker pænt for jer og takker igen igen, mange gange for hjælpen.