Avatar billede puggaard Praktikant
04. september 2003 - 17:49 Der er 2 kommentarer

Wireless LAN spiser båndbredden - Why?

Vi har et lille netværk med en Zyxel B-2000 wireless router. Dertil kommer et par switche, og en Cisco 677 ADSL router. Der er 3 computere på det faste ethernet, og 1-3 notebooks på det trådløse.

MEN når blot én af de tre notebooks går på nettet, suger de alt bånbredden, så det går MEGA langsomt på de pc'ere, der er tilsluttet via ethernettet. Vi taler meget langesomt - 20-30 sekunder om at loade eksperten.dk (det er en 2Mbit forbindelse). Det isolerer sig ikke til enkelte hjemmesider, også download hastigheden er helt i bund. Så snart jeg kobler de trådløse klienter af eller slukker den trådløse router, så er der fuld knald på igen...

Hvad katten kan det skyldes? Det er jo som de trådløse klienter er af højere prioritet...

Håber I kan komme med nogle bud.

Mvh.
Peter

PS. det er 2 staionære pc'ere med WXP, en PowerMac med OS X, en iBook med OS X, en notebook med W98, og en med WXP
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 12:50 #1
Optræder problemet konsekvent, dvs. ligegyldigt hvilken af de trådløse enheder du kobler på??
Avatar billede puggaard Praktikant
08. september 2003 - 19:23 #2
ja, det er det samme - også om der er en, to eller tre af de trådløse på.