Avatar billede doek Nybegynder
12. september 2003 - 21:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

VNC eller anden remote access via browser

Jeg har leget lidt med at få VNC til at virke, men det lykkedes ikke rigtig for mig.

Jeg skal tilgå en maskine på et lokalnetværk via http gennem en firewall, som der ikke acceptere andet trafik end på port 22, 25 og 80 og som jeg ikke styrer. Traffikken der går gennem firewallen går hen til en webserver jeg heller ikke styrer, men har adgang til egen mappe.

På webserveren har jeg forsøgt mig med mod_rewrite som virker fint til alm. webservere, men det virker ikke med VNC, jeg se den side hvor man skal logge på VNC fra min lokal maskine, men når jeg har indtastet password kommer der: "java.net.ConnectException: Connection refused".

Hvordan kan jeg få adgang til min lokalmaskine med en webbrowser under de beskrevne forhold?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. september 2003 - 21:51 #1
der er osse radmin...ved faktisk ikke om det kan løse dit problem..?
http://www.click4-radmin.co.uk/
Avatar billede doek Nybegynder
12. september 2003 - 23:20 #2
hmm, jeg synes jeg har lidt svært ved at connecte til radmin med en browser (ie6) på et normalt netværk.
Avatar billede doek Nybegynder
12. september 2003 - 23:33 #3
hvis ikke programmet kan acceptere webbrowsere skal klienten være i stand til at sende til en mappe, da forbindelsen skal gå igennem en adresse med følge mask: http://subdomain.domain.dk/~brugernavn/mod_rewrite-mappe/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 09:32 #4
okay..jeg har ingen problemer overhovdet, skiftede til radmin, fordi jeg synes det er lidt hurtigere..O)
Avatar billede doek Nybegynder
13. september 2003 - 14:35 #5
så når du logger på den computer med radmin bruger du en internet browser?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 21:00 #6
nej..dobbeltklikker ikonet..skriver koden..el. ip., that´s it..O)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2003 - 15:23 #7
Du skal sørge for at port 5800 er åben i firewall. så skulle du kunne connecte.
Avatar billede bonden Nybegynder
14. september 2003 - 17:39 #8
Jeps - dannyboyd har det rigtige svar!
Avatar billede doek Nybegynder
14. september 2003 - 22:26 #9
det er flot, men nu er port 5800 ikke åben i firewallen som jeg skriver, jeg bruger mod_rewrite til port 5800 på lokalmaskinen fra port 80 på webserveren, som er den eneste port jeg kan komme igennem på til hvor jeg har mulighed for at lave lidt.

Problemet  umiddelbart med vnc er at den både bruger 5800 og 5900, så mod_rewrite er ikke en god løsning medmindre man kan skrive til 2 porte på samme tid i .htaccess filen.
Avatar billede doek Nybegynder
14. september 2003 - 22:28 #10
bartfreak: radmin kan ikke bruges til det formål jeg har, men det ser ellers fint ud, ærgeligt det ikke er freeware ligesom vnc.
Avatar billede doek Nybegynder
14. september 2003 - 22:33 #11
Jeg har hævet belønningen til 150, for at svare på mit spørgsmål
Avatar billede serverservice Praktikant
15. september 2003 - 16:23 #12
Du kan som sagt ikke redirecte fra port 5800 og til port 80, når programmet kræver port 5800. Det rigtige at gøre er at få den port åbnet på firewallen - tal med administratoren om det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. september 2003 - 09:39 #13
Avatar billede doek Nybegynder
18. september 2003 - 19:15 #14
Dannyboyd - det ville være lettest bare at få åbnet, men det er ikke muligt, ellers ville jeg jo ikke give så mange point for det.
Avatar billede doek Nybegynder
18. september 2003 - 19:15 #15
Bartfreak jeg vil kigge lidt på det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 21:59 #16
hvad fandt du af..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 23:15 #17
har du kigget på det..??
hvis du fandt ud af det, så skriv en løsning...O)
Avatar billede doek Nybegynder
19. november 2003 - 23:21 #18
jeg har kigget på det, og det eneste jeg kan finde ud af med den løsning er at det er den der logger på, som skal sikre adgangen gennem firewallen med ssh. Løsning jeg er efter, er at man kan koble på den mellemliggende server med browser og så have nøje beskrevet hvordan man så sætter den mellemliggende server til at route trafikken videre, når man kun har adgang til at ændre i sit eget webbibliotek, hvor der f.eks. kan ligge .htaccess filer.

Denne løsning vil gøre det muligt for mig at koble på fra næsten hvilken som helst computer på nettet uden at gøre andet end starte en browses, medens den med ssh klienten vil kræve at der evt. skal installeres et program først, hvilket ikke altid er muligt.
Avatar billede doek Nybegynder
26. december 2003 - 01:09 #19
hmm, det er så et no-go

dvs. jeg lukker
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. december 2003 - 06:33 #20
tak for hjælpenn