Avatar billede brevkasserne Nybegynder
12. september 2003 - 23:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laves denne effekt?

Hvordan laves den der skinnene effekt som bl.a. findes på:
http://snoopdogg.com/

Det er f.eks. på hans navn, hvor der kommer en slags refleks af lys eller lign. som gør at det får teksten til at se skinnene ud.

OG

Hvordan laver man en baggrund som minder om røg eller lign. Det skal bruges til en sort bjælke hvor baggrunden skal være animeret røg!

Tutorials eller .fla-filer ønskes!
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. september 2003 - 23:58 #1
Effekten er ret enkel - man laver et billede i et ordentlig grafikprogram som fx photoshop. Dette importerer man i flash og lægger det i et movieclip, hvorefter man kan animere bevægelser frem og tilbage og rotation med motiontween. Du kan da selvfølgelig også lave et sådan stykke grafik i flash ved at tegne en firkant, hvor hjørnerne er trukket meget ud og så lave en gradient "fill" der går ud i alpha = 0.
Animeret røg er nok svært at lave i flash som vectorgrafik, igen her skal du have fat i et grafikprogram som photoshop...

/Filip
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. september 2003 - 00:01 #2
Websitet er helt sikkert lavet i Director, og den animeret røg er lavet i et program fra Havok.

Link: http://www.havok.com/

/per