Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 16:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lidt spørgsmål mht laptop

Står og skal købe en bærbar til næste måned, og har allerrede nu føleren lidt ude for at mærke hvad der er at man kunne købe. Har fået øje på denne:

http://www.foeniks-computer.dk/kobenhavn/AlfaNote/Alfa%20MO/AlfaMO.htm

Syntes den dækker de fleste af mine behov, men jeg ved ikke meget omkring bærbare, så har et spørgsmål til harddisken & grafikkortet. Så svar jeg kan bruge vil evt blive delt points ud til forskellige.

Grafikkort: Har kigget på nvidias hjemmeside, men der er ikke rigtig noget info om et "nVidia2 Go" grafikkort. Nogen der kan give mig lidt oplysninger om dette? :)

Harddisk: 4200rpm 2MB Casche. Altså, normalt vil man jo vove og påstå at en standard disk nok havde en 7200 RPM, på en stationær pc. Dog har jeg set at ingen af de bærbare jeg har kigget på, har haft så høje omdrejninger. Er det simpelthen fordi disken er mindre, og derfor giver mindre RPM, eller er diskene generelt sløve i maskinerne? Hvad vil en 4200 rpm evt svare til?

På forhånd tak for svarene :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 16:45 #1
om geforce2 Go
http://www.nvidia.com/page/geforce2go.html

kan sige den svare ca til geforce2 MX (har selv geforce2 Go i min og geforce2 MX i min stationære, og de yder ca det samme)

vedr. rpm
jo flere rpm, jo varmere disk
derfor har mange bærbare 4200 og 5400rpm diske, der er dog kommet et par 7200rpm..
Og derfor har længre søgetid, min har 5400rpm og jeg klager ikke ;o)

rpm 4200 svare til en rpm 4200 alm disk
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 16:49 #2
Ok, det er jo lidt halvskidt for en som sider og skal lave meget med grafiske ting osv. Har gerne 30 ting liggende i processlinien... :D

Hvor godt er det MX kort? Kan det eventuelt trække nogle krævende spil? (ville sammenligne med min stationær pc)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 16:51 #3
jeg score ca 2500 i 3Dmark 2001 med Gefor2 Go / Geforce2 MX i default settings
Begge er 1Ghz PC'er
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 16:53 #4
Bruger ikke 3dmark normalt, er det noget man kan få gratis et sted?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 16:54 #5
jeg kan da trække Seriouse Sam, UT2003 i acceptabel grafik (ca 30fps)
hvilket grafikkort har du i din stationære da?
Avatar billede mccrack.dk Nybegynder
13. september 2003 - 16:55 #6
Her er noget info om grafikkort til bærbare: http://www.3dkort.dk/ > Bærbar 3D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 16:55 #7
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 17:00 #8
går i gang med at DLe det ;)

Kan se ud fra det du postede her mccrack, at grafikkortet ikke er det hurtigste det findes...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 17:01 #9
Geforce2 Go har snart nogle år på bagen.. min bærbare er over 2 år gammel..
geforce2 Go fra den første rigtigt GPU til bærbare
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 17:05 #11
og allerede der ligger det i bunden..
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 17:07 #12
Kan godt se at hvis jeg vil bruge den til noget 3d spil også, så skal der nok kigges på et lidt bedre gfx kort...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2003 - 17:11 #13
blaatand => hvilke 3D spil tænker du på?
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 17:14 #14
spil som medal of honor:allied assault, hvor fps helst skal ligge over de 50 konstant :)

men tænker nu mere på eventuelle ting, da den skal bruges som en ekstra pc herhjemme som gutterne kan låne når de er på besøg. Så den må godt kunne trække nogle shooters uden de store problemer.
Har pt en 1ghz amd thunderbird og stå, med et gammelt 32mb tnt2 kort i, og den har fps på ca. 10-30, og det er umuligt at spille sådan.
Avatar billede blaatand Nybegynder
13. september 2003 - 17:15 #15
Den skal kunne 2 ting, og det er at være til at folk kan bruge her når de lige kommer forbi, samtidig med at jeg skal kunne bruge den til at arbejde på med grafiske elementer til og fra skolen. Prisen må helst ikke være meget over de 10.000
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. september 2003 - 14:50 #16
Nogen udover mccrack der vil have pointz?