Avatar billede intell Nybegynder
06. september 1999 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Beregning: Bestillingsnr * KategoriAntal og en sum funktion

Hvordan laver man en Beregning af Bestillingsnr., der ganges med en af 4 kategorier (en vare der kan købes til 4 forskellige priser, afhængigt af kvantum). Summen af denne beregning skal kunne adderes med tilsvarende beregninger således, at kunden kan se hvad bestillingen koster.
Da jeg er meget uerfaren på dette område vil jeg sætte pris på en grundig og pædagogisk forklaring. Er det tillige muligt at demonstrere, hvordan kunden kan "tage den sidste vare op af indkøbsvognen igen" er det bare smukt. Men jeg skal have det pædagogisk. Jeg vil sætte pris på et hurtigt svar!
Jeg arbejder i Dreamweawer samt frontpage 98.
Mvh. Intell
Avatar billede alk Praktikant
06. september 1999 - 15:49 #1
Du kan lave en funktion som denne:

function beregn(pris, antal) {
if (antal < 10) rabat=1
else if (antal < 20) rabat=0.9
else if (antal < 30) rabat=0.8
else rabat=0.7
pris = pris*rabat
return pris
}

Den er ikke testet, da jeg er på arbejde! Men prøv!!

ALK
Avatar billede alk Praktikant
06. september 1999 - 15:49 #2
Er det noget i den stil du skal bruge?
Avatar billede intell Nybegynder
06. september 1999 - 16:23 #3
Jeg prøver dit forslag af. Da prisen er afhængig af antallet ved jeg ikke om jeg er i stand til at omskrive dit forslag, men jeg prøver!
Avatar billede alk Praktikant
01. november 1999 - 18:30 #4
Hvornår bliver svar accepteret eller afvist?