Avatar billede roque Nybegynder
18. september 2003 - 15:15 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Athlon 1400, socket A og strømforsyning

Hej Eksperter.

Jeg har en processor af ovenstående type, og en strømforsyning, ATX, fra en "Mærke" maskine - IBM.

Der er noget med at Athlon skal have 300W, og ovenstående kan max. levere 155W (står der på PSU'en).

Hvad risikerer jeg?

Jeg skal ikke køre permanent med den PSU, det er blot til test.

Med venlig hilsen,

Roque.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 15:18 #1
Ja får den ikke nok strøm starter den jo ikke op vel
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. september 2003 - 15:19 #2
Du risikerer at computeren går ned, det er alt.
Har du et "kraftigt" grafikkort kan den nok ikke engang boote.
//Michael
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 15:20 #3
Ja mit var et svar
Avatar billede golyf Nybegynder
18. september 2003 - 15:24 #4
Jeg har oplevet en underdim. strømforsyning (250W) døde og at da den gjorde det smed for høj spænding ud. CPU og grafikkort døde. Nu har jeg selvfølgelig sikret mig der nu :-)
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 15:26 #5
Har jeg god nok aldrig hørt om kunne ske!!

Vil sige at i 99.9 % af tilfældende lukker den enten ned med det samme, eller også starter den slet ikke på!
Avatar billede evildon Nybegynder
18. september 2003 - 15:36 #6
Det sidder jo også en sikring inden i, som gerne skulle gå hvis der er tale om som stor en overbelastning. (300W - 155W) Det skal dog lige siges at det i mange tilfælde slet ikke er et spørgsmål om hvor meget effekt en PS kan levere, men lige så meget om den er stabil.
Jeg har da før kørt Athlon's på små PS'er og nogle gange virker det uden problemer.
Avatar billede golyf Nybegynder
18. september 2003 - 15:37 #7
Er også hvad jeg ville satse på. Den anden strømforsyning havde kørt fint i flere år, men en dag var det slut.
Mit sats/gæt er også at den vil kort tid eller slet ikke. Og at den lukker ned uden at skade andet udstyr.

men som Storm P. sagde : Det er svært at spå og især om fremtiden.
Avatar billede roque Nybegynder
18. september 2003 - 17:32 #8
Jeg accepterer svar fra Jer alle, og tager den risiko, der måtte være...
(Living life on the edge .... yeah!) *med fråde om munden*

Og golyf: Det skal du have, godt citat til lejligheden.. :-)

Mvh.

Roque
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. september 2003 - 00:14 #9
Tak for point.
En ny PSU koster jo ikke alverden, hvis det endelig skulle väre.
//Michael
PS. En ny larmer heller ikke så meget :)
Avatar billede golyf Nybegynder
25. september 2003 - 16:28 #10
Takker for point og Storm P, som egentlig hed Peter Storm, har skam mange flere af de gode :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. september 2003 - 18:06 #11
Jeg troede det var Robert Storm Petersen :)