Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problem med diskette drev

Jeg har fået et problem. jeg har rodet med 2 computere og 2 diskettedrev. først virkede begge diskettedrev i begge computere, og jeg kunne boote op på begge med bootdisk, men efter at have pillet diskettedreve fra og sat dem til igen (de er tilsluttet korekt) så virker de ikke.

Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler, men de virker stadig væk ikke??

Det eneste der sker er at den skriver fejl (40)  - (og ja jeg ved godt hvad man siger om en fejl 40. Så grin i bare - haha)

PS. kan disketten ha indehold en virsu som så har lagt sig i bios'en og dermed gjort at begge drev på begge computere ikke kan få kontakt/bliver disabled???
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 09:09 #1
Kommer der lys i drevne? Hvis ja, lyser det konstant?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:23 #2
Drevene blinker 1 gang når maskinen startes ellers sker der intet. sættes drevet til som B så kan den se drevet inde fra windows men ikke få adgang.

Kablet er tilsluttet korekt/vendt rigtigt, så derfor lyser drevet ikke konstant
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 09:23 #3
Du siger godt nok at de er forbundet korekt, men ved floppydrev er det nemt at komme til at forskyde stikket så det sidder forkert og det vil selvfølgelig gøre at det ikke virker.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:27 #4
i dette tilfælde kan stikket ikke forskydes, for så kan stikket ikke sættes i.

vi har checket mindst 5 gange at benene ikke er bøjet eller knækket og at kablet er trykket helt fast
Avatar billede evildon Nybegynder
19. september 2003 - 09:29 #5
Kan du se drevene fra bios af ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:29 #6
Glemte lige at sige at det mærkelige er at drevene tidligere har virket uden problemer. Problemet opstod mig bekendt efter brug af bootdisk (win98)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:30 #7
evildon>> ja
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. september 2003 - 09:35 #8
har kablet ikke to stik?
Nu er det godt nok meget lang tid siden jeg har brugt et disk. drev.
Men mener at det skal sidde på det rigtige stik, da de to stik ikke er ens. et levn fra dengang med A og B disk. drev :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 09:43 #9
webmasterdk>> jo.
Har check på hvordan kablet skal tilsluttes drevet hvis drevet enten skal være A eller B
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. september 2003 - 09:46 #10
ok..
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 10:53 #11
Du har vel husket, at sætte strømstik på??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 12:14 #12
peet49>> ja selvfølgelig - hvis du havde læst 09:23:43 ville du have læst at drevet lyser/blinker 1 gang derfor er der strøm til - men nok om det
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 12:19 #13
Prøv drevene enkeltvis.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 14:12 #14
peet49>> det kan godt være at det ikke direkte fremgår af mit spm. men de er faktisk kun afprøvet enkelt vis (har ikke haft 2 i samtidig)
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 14:14 #15
Har du prøvet et andet kabel, det lyder mystisk. Hvis eller flobby stadig er enablet i bios.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 14:14 #16
Vildt gæt.*G*
Det kan være at bootdisketten har været snavset på overfladen, så der har sat sig noget på læse/skrivehovederne på drevene.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 22:55 #17
peet49>> har afprøvet 2 kabler

fromsejl>> skulle det ikke være lige meget når den på nuværende tidspunktikke går ud og læser på disketten (der sker intet!!!)
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 08:06 #18
Hvis du er sikker, alt er i orden, er det kontrolleren på bundkortet, der er strøget sig en tur.
Avatar billede klaro Nybegynder
20. september 2003 - 17:45 #19
Hejsan.
  Hvis du siger at den checker drevene under boot (lyser og kort varigt starter motoren), men der ellers intet sker, så kunne det være den lille tab der registrere disken der er knækket og hvis det er den samme disk i begge drev kunne det være disken der gør det og at det er derfor begge drev er itu.
(har prøvet med 3 drev :-(...).
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. september 2003 - 15:27 #20
finder nok aldrig fejlen.har prøve og checket stortset alt - men takker for hjælpen