Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
19. september 2003 - 10:30 Der er 6 kommentarer

Hvordan omdøber jeg B: til A:?

I stedet for A:drevet har jeg indsat en tapestation. I USB-port har jeg et løst diskettedrev, som systemet (fordi det ikke ved bedre) kalder B:drev. Dette er uheldigt, fordi visse programmer under installation undertiden kalder A:drevet. Kan jeg rette adressen i reg.DB ?
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:40 #1
Prøv om du ikke kan ændre det i bios.
Avatar billede leif Seniormester
19. september 2003 - 10:41 #2
Ved ikke om det kan være fordi A: stadig bliver brugt at BIOS, har du slået A: fra der ???
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. september 2003 - 11:51 #3
Prøv det her:
Drive Letters - Change
Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/Disk Management. Then right-click the partition whose name you want to change (click in the white area just below the word "Volume") and select "change drive letter and paths." From here you can add, remove or change drive letters and paths to the partition.
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 12:09 #4
magictouch -> Virker kun med harddiske/cddrev
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. september 2003 - 12:28 #5
chalde> du har ret:-(
Avatar billede shitping Nybegynder
21. september 2003 - 00:40 #6
Du skal have fat i et floppykabel med to stik. Hvis du studerer det nøjere, kan du se at lige før det ene stik, er et par af lederne vendt. Det ene stik er nu A og det andet B. Det kan også være at der er en select jumper på dit backupdrev, der kan stilles.