Avatar billede wickedd Juniormester
21. september 2003 - 04:26 Der er 81 kommentarer og
1 løsning

Test mit program

Ah ja, jeg mangler simpelthen nogle til at teste mit program, men der mangler stadig en masse - Så det er endnu ikke perfekt eller færdigt :)

Lige nu er det kun lyd afdelingen der virker, så det skal simpelthen testes!

Det er en medie afspiller, burde virke på alle windows systemer (95 til xp). Men prøv det, skriv jeres styresystem osv. - Lige her når der staig mangler en masse, vil jeg nok sige at man mindst skal ha en 500mhz cpu... Bliver rettet senere.

Download det her: www.bounce.frac.dk/bmp_setup.exe
Der følger 2 demo lyde med...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
21. september 2003 - 05:54 #1
prøver det.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
21. september 2003 - 05:58 #2
det meget nemt at bruge, fint design hvis programmet var færdig udviklet kunne jeg godt finde på at bruge det istedet for winamp .
har egentlig ikke nogle rettelser foreløbig
Avatar billede armena Nybegynder
21. september 2003 - 06:51 #3
Utrolig flot design må jeg sige!
Jeg er imponeret!

Kan jeg kontakte dig på nogen måder, : msn, icq ??
Flot arbejde!
Avatar billede 7th Praktikant
21. september 2003 - 07:00 #4
Enkelt, overskuelig, og utrolig flot design. Jeg savner dog en volume knap, men det håber jeg der kommer i den endelige version :o)
Afvikles uden problemer på Windows XP.

P.S. smid gerne et link her når den endelige version engang er færdig.
Avatar billede wickedd Juniormester
21. september 2003 - 07:07 #5
En volume knap? Det er den helt ude til højre ... Der kan du skrue op og ned :)
Ellers ved jeg ikke lige hvad du mener
Avatar billede wickedd Juniormester
21. september 2003 - 07:16 #6
armena -> jow på msn, brian@pq.dk
Avatar billede wickedd Juniormester
21. september 2003 - 07:32 #7
Og nu regner jeg med at installationen foregik problemfrit ?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2003 - 08:31 #8
Ja, det er sgu en fin player.
Glæder mig til at se video delen... :o)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2003 - 09:40 #9
virker her på win xp, og det hele gik problem frit....
og så regner jeg da også lige med at der gives lyd når du er færdig med den....
for det er da for lækkert at se på det der.

mvh.
Questis
Avatar billede dr0zie Nybegynder
22. september 2003 - 20:33 #10
takker for points jeg bruger selv afspillern istedet for winamp lige nu da den er hurtigere :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
22. september 2003 - 20:33 #11
kan du ligge den ud igen skal have installer filen igen
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 20:36 #12
Bare fordi man først ser spørgsmålet dagen efter må man da vel godt have lov til at prøve... Kan du ikke lægge den ud?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
22. september 2003 - 20:38 #13
Jeg kunne da også godt tænke mig at prøve det :D
Avatar billede 7th Praktikant
22. september 2003 - 23:13 #14
Hmmm, da jeg skruede på den knap yderst til højre, lød det for mig som om at den styrede volumebalancen, men jeg kan jo have hørt forkert :o) Grafisk synes jeg også mere det ligner og fremstår som en knap til volumebalancen.
Avatar billede wickedd Juniormester
29. september 2003 - 14:10 #15
Ok, så har jeg lagt den ud igen. Samme link som før.
Avatar billede wickedd Juniormester
29. september 2003 - 14:17 #16
Hov sgu da, der mangler da en åbn knap... Argh!
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 18:57 #17
Hvis jeg skulle skifte over til den istedet for winamp skulle den
a: kunne gøres lille (en bjælke, ligesom winamp kan) og smides op i toppen af skærmen med always on top
b: bedre lydkvalitet (winamps er generelt lidt skod)
c: stabilitet! og god programering (det klarer winamp rigtigt skidt....)

alt i alt kan man sige at jeg burde kunne skifte til alle andre gratis mp3-afspillere, hvis man ser bort fra a! Det er enormt rart at kunne se hvilket nummer man spiller (playlist lavet til bjælke) og kontrollere afspilning uden at skulle til at skifte mellem vinduer.
Hvis du laver det ( + selvfølgelig lige lidt mer stabil :) ville jeg da klart skifte til bmp.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. september 2003 - 19:03 #18
og så skal man kunen hive mp3 filerne ind i den :D
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:05 #19
Og når man siger 'add file' på playlist skulle man kunne vælge fler!!
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:07 #20
Forresten wickedd: id3-tag editoren kan blive rigtig fed! Du skal bare lave nogle ting, fx skal man bare trykke på en 'celle' i tabellen for aat man så ændrer den samme sted. Når man så markerer fler af gangen skulle den bare ænadre alle når man  trykkede enter. (og så skal man selvfølgelig kunne ændre størelsen på den )
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. september 2003 - 19:08 #21
Kanon fedt program...

hvad sprog har du lavet det i?
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:09 #22
Hvis daer er lidt for mange a'er så er det bare pga min a-tast er blevet lidt overfølsom ^^
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. september 2003 - 19:12 #23
Kigger også lige på den - når der kommer endelig version, vender du så tilbage til dette spørgsmål og fortæller os alle, at vi kan hente den et eller andet sted ?
Bliver den endelige version "free-ware" eller hvad har du egentlig tænkt dig ?

Spændende projekt :o)

/victor-1
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:13 #24
Man skal selvfølgelig også kunne bruge playaliast funktionen uden at have den vist...
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:20 #25
Jeg er ked af at jeg kun kommer med negativ respons indtil videre, det er sådan set bare fordi at alt sammen er blevet sagt, og så mener jeg selv at man kan bruge negativ respons til mere end den positive.
(Playlist-delen skal fungere som et vindue for sig, der skal avære en sortérknap på playlista, og den skal ikke astoppe afspilningen bare pga man trykker audio-cd (også når man ikke har nogen i...)
Dean sidste lille luksus ting: En visualizer er dejlig at kigge på når man stener)
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:34 #26
På playlisten skal der være ramme om det nummer der spiller pt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. september 2003 - 19:43 #27
Imponerende :o)
Kanon flot dessign - God lyd !
Er hermed testet på en bærbar med Windows 2000 Pro SP4, uden problemer.
Jeg ville også skrive en del ting til dig, men alt hvad jeg havde at sætte fingre på - eller rose, er allerede nævnt i andres indlæg.

Keep up the good work :o)

/victor-1
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 19:46 #28
Man skal også kunne sætte den ia system-tray i stedet for taskbar... der fylder den så meget hvis man har flere ting åbne på en gang...
(Jeg bruger win xp, og mødte ingen problemer)
Avatar billede tuctoh Nybegynder
29. september 2003 - 19:48 #29
De gode ting er listede, så idéer til forbedring:

1) Skal kunne minimeres væk fra tray
2) Volumen-knappen "klæber" sig til musen til tider!?
3) Man skal kunne trække MP3 filer ind til programmet

kan ikke lige finde på mere :p
Godt program!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
29. september 2003 - 19:48 #30
nåå ja, nede i tray skal der gerne være et ikon... og man skal kunne højreklikker på den og vælge "Luk".
Avatar billede amadeus Nybegynder
29. september 2003 - 20:03 #31
Undskyld, fandt lige visualizer... glem det jeg sagde om den... (den er for resten også enormt godt integreret i designet)
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2003 - 15:32 #32
Jeg har ikke nået at lave alt det hele, og det er heller ikke lavet færdig det jeg har nået!
- Tray icon med menu
- Mini-afspiller (bliver mindre endnu)
Hvis i bruger bjælke tingen, så skal i trykke på ESC for at komme ud af programmet lige indtil videre.

I kan jo se om det opdaterings halløj virker og hente den nye version hvis i vil.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. september 2003 - 15:41 #33
samme link?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. september 2003 - 15:45 #34
efter man har valgt min mode så kan man ikke komme tilbage til den omrindlige og så ville det også være fedt hvis man kunne se hvilken sang der blev spillet
;)
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2003 - 15:52 #35
Ja men en playlist tingest? Det er jeg også ved at lave
Avatar billede the_legend Nybegynder
30. september 2003 - 16:02 #36
en ting jeg syntes du kan skal lave er:

når jeg har tilføjet min mp3 så skal det ikke være deres fil navn men deres ide navn eller hvad det nu hedder altså filen hedder asdasd.mp3 men i fx windows media player når man går ind i media libery så er det vidst ide tingene det synes jeg det skal være da mine filere hedder nogle mærkelige ting og kan kun finde ud af det hvis ejg har det som en ide oversigt du kunne måske lave begge ting! MEN ELLERS EN KAAAAAAAAAAANON AFSPILLER, og håber du snart laver film afspiller og evt billed diaz noget!
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2003 - 16:17 #37
Lige nu kan den kun vise ID3 V1 tags - Og ikke V2, så det er nok der problemet ligger.
Prøv at åbne din asdasdasd.mp3 fil i winamp og kopire fra id3v2 til id3v1 og se om det ikke virker (for det skulle det da helt meget gerne!)
Avatar billede amadeus Nybegynder
30. september 2003 - 17:40 #38
Fed bjælke-størrelse... Jeg synes der skal være en anden måde at minimere, og lave til bjælke... Det er lidt irriterende når der kommer en menu op til det.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2003 - 18:24 #39
er skam heller ikke færdig endnu :) det er jo kun v 0.0.3 så der er langt igen
Avatar billede tuctoh Nybegynder
30. september 2003 - 18:51 #40
som sagt, genialt program :)
Håber du skriver når der kommer nye versioner.

Jeg er lidt nysgerrig... hvad er det skrevet i? c++, eller...?
Avatar billede amadeus Nybegynder
30. september 2003 - 20:10 #41
Pas på med højden af bjælken... Den passer perfekt til winXP's babylayout, men den er alt for høj til det gammeldags layout med en tyndere blå titel linie
Avatar billede wickedd Juniormester
22. november 2003 - 22:57 #42
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. november 2003 - 10:06 #43
Vil lige give nogle umidelbare kommentarer.
Selve installationen ser enormt professionel ud. Kunne dog godt tænke mig at de "bars" der kører når programmet downloades er lidt mere glidende, og ikke hopper frem i ryk på en halv megabyte.

Derudover kan jeg ikke lide den måde knapperne virker. Når man trykker på play for eksempel skal man kunne SE at man har trykket! Den skal visuelt bliver trykket ned.
Programmet tager lidt tid med at reagere når man trykker på play fra en ny playlist, så hvis man kunne se at den havde opfanget trykket og arbejder ville det gøre det lidt mere brugervenligt :)

Når man minimerer programmet ned (helt ned til et lille ikon i højre hjørne) burde det være nemmere at få det tilbage... et dobbeltklik på ikonen burde maximere det igen!

Playlist. Jeg har sagt add a dir, og lagt en ca. 30 MP3 filer ind derved. Jeg har ikke kunnet finde en playlist noget sted!? Det kunne være rart hvis man lige som i Winamp havde hele listen et eller andet sted. Hvis funktionen er i programmet bør den gøres mere synlig.
En lille tekst med "Next: -*-" så man kunne se hvilken sang der bliver spillet næste gang kunne også være cool.

Håber du kan bruge de her forslag :) Jeg tror på at det kan blive et rigtigt godt program!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. november 2003 - 10:07 #44
nåå ja, for resten. Når man har minimeret programmet til taskbar burde der være lidt andet end bare "BMP"... selve programmet har jo flot design, så det minimerede program burde have et ikon lige som for eksempel IE har :) Ligner lige nu lidt for meget et dos program.
Avatar billede wickedd Juniormester
23. november 2003 - 12:54 #45
"Playlist. Jeg har sagt add a dir, og lagt en ca. 30 MP3 filer ind derved. Jeg har ikke kunnet finde en playlist noget sted!?"
Klik på 'Audio Playlist'
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. november 2003 - 12:57 #46
ahh, fandt det :p Det falder ikke ligefrem en i øjnene... men det virker da :)
Avatar billede wickedd Juniormester
27. november 2003 - 20:35 #47
Der er jo også en lille simpel hjælp fil du kan kigge i, hvor alle knapper og funktioner bliver forklaret...
Knappen Help -> Help index
Avatar billede tuctoh Nybegynder
27. november 2003 - 20:38 #48
tjaa, et program skulle nu gerne kunne bruges uden brug af hjælpe filer...
Avatar billede wickedd Juniormester
01. december 2003 - 19:18 #49
nåå ja, for resten. Når man har minimeret programmet til taskbar burde der være lidt andet end bare "BMP"...

Viser nu kunster og sang titel
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 06:42 #50
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 06:49 #51
^^ hele svineriet skal smækkes i en browser, for E laver lort i linket kan jeg se
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 06:52 #52
Argh, den her virker

http://www.phplink.dk/hosting/bmp/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.8SE Build 6&version=Eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 06:56 #53
Får fejl 404
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 08:11 #54
Ja men E laver lort i linket
Bare kopier alt det hele og smid det op i din browser
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 08:28 #55
Jeg har kopieret genvej, men den laver stadig lort i det.
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 08:29 #56
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 08:30 #57
Build 6 skal med :) Skulle gerne virke den her
Avatar billede tuctoh Nybegynder
27. december 2003 - 10:00 #59
I julegave fik jeg sådan et smart tastatur så man kan styre lyden, spole frem og tilbage mellem numrene etc... i musikken. Det virker i winamp, men desværre ikke i dit program.
Jeg vil tro det er svært, men det ville være rart hvis sådanne funktioner kunne bruges.

Derudover skal det siges at din playlist stadig er svær at finde!! Sad i flere minutter indtil jeg så hvor jeg skulle klikke. Ved ikke hvad det er med den knap, men den indbyder altså ikke til at man klikker på den for at få sin playlist frem.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. december 2003 - 05:45 #60
Jeg laver lige noget som får den til at komme mere i fokus.
Dog vil det kun virke første gang kører programmet
Avatar billede wickedd Juniormester
14. februar 2004 - 21:45 #61
Så er det lavet - Hvis du ikke får øje på den nu, så er der sgu et eller andet galt med dig :)
http://www.phplink.dk/hosting/bmp/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.8SE%7
Avatar billede wickedd Juniormester
14. februar 2004 - 21:47 #62
Linket virker ikke,. tror bare du skal bruge opdatering fuktionen i programmet
Avatar billede wickedd Juniormester
12. marts 2004 - 01:39 #64
0.0.9 Build 1 er klar:
- Træk & slip
- Sortering efter navn & tid
- Bedre afspilnings muligheder for Ogg, Wma, Wav & Asf filer (Ogg afspilning er nu det samme som Mp3)
- Opdateret BASS lydsystem, så kvaliteten er endnu bedre en før
- Total afspilnings tid udregner
- Mere let læselige 'tool tips'
- Har lige droppet grafikken på nogle af knapperne, jeg blev pænt træt af dem
- Og diverse små fix

http://www.phplink.dk/hosting/bmp/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.9%12Build%201&version=Eksperten
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 10:14 #67
http://phplink.dk/hosting/bmp/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.9%20Build%204&version=Eksperten.dk

- Added songlist searchbox (inactive)
- Fixed some minor graphics glitches
- New offline image
- Now saves current position when program is closed
- New ID3v1 editor which actually works (Thanks to The-Freak)
- Final fix on Audio Analyzer animation complete
- New audio demo, made by myself this time
- Fixed minor bug with Audio Analyzer animation
- Added 'submit bug report' to Help menu
- Fixed edgesnap bug. Now works on all edges of the screen
- Artist cover enabled (not completed yet)
- Fixed cover position bug
- Fixed audio playback bug
- Fixed volumebar (sometimes got stuck to mouse pointer)
- Mute enabled
- 3 external volume images can now be selected
- Auto-scroll playlist when pressing Back & Next buttons
- Now using fmod sound engine
- Minor graphics tweaks

Det går sååå sløøøvt :p
Avatar billede tuctoh Nybegynder
10. juli 2004 - 10:34 #68
Jeg har prøvet denne version, og det er da et flot program... men den mangler stadig noget som jeg (og mange andre vil jeg tro) kræver af et sådant program.
Mange nyere tastaturer har knapper til at pause, starte, stoppe og gå til næste og forrige sang, direkte på tastaturet.... dit program reagerer desværre ikke på disse knapper.
Den dag programmet understøtter dette, tror jeg at jeg har fundet en ny favoritafspiller :)

MVH
Casper
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 10:39 #69
Ja der havde jeg planlagt at lave noget med pile tasterne, men det har jeg åbenbart glemt alt om. Men space tasten virker da så vidt jeg husker.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. juli 2004 - 11:47 #70
Ja det ser sgu godt ud og fedt at du holder os opdateret :))
Avatar billede tuctoh Nybegynder
10. juli 2004 - 11:57 #71
ja ok wickedd, nu er det ikke de "normale" taster på tastaturet jeg omtaler...
Hvis du ser på:
http://www.logitech.dk/lang/images/0/981.jpg
er der i toppen nogle specielle taster til at styre musik med... det er de taster som programmer som winamp, medieplayer og lignende opfanger. Dit program reagerer dog ikke på dem :(
Det er ikke en del af de standard 105 taster, som danske tastaturer har...
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 12:05 #72
Det er jo ikke alle der har dem. Jeg har godt nok selv en, men jeg tænker mest på at alle skal kunne bruge min lille afspiller. Jeg kan selvfølgelig også lave understøttelse til begge, ingen problemer der :)
Avatar billede wickedd Juniormester
23. august 2004 - 16:54 #73
Hurtig lille update:
http://bmp.users.whitehat.dk/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.9%20Build%204A&version=Eksperten.dk

0.0.9 Build 4A
- New super cool audio demo by sYnCHAoZ (He's back!)
- Altered tray text for better overview when minimized
- Changed Mp3 encoding to 192kbps for better sound quality
- Updated URL's for new server location
Avatar billede wickedd Juniormester
19. november 2004 - 06:59 #74
Hvis der er nogen der har 98, ME, 2000 - så må i meget gerne se om det virker.
Hvis det ikke gør, så starter programmet slet ikke op.

http://bmp.users.whitehat.dk/getfile.php?mode=BMP&dversion=0.0.9%20Build%204A&version=Eksperten.dk
Avatar billede philip_og_frank Nybegynder
19. november 2004 - 07:05 #75
Jeg tror jeg går over i min skole i dag og tjekker. De har både win2000 og win98... foruden dumme små tynde clienter.
Avatar billede philip_og_frank Nybegynder
19. november 2004 - 07:06 #76
Hmm Når jeg installerer, siger den der er en 404 fejl på en fil den skal hente på serveren?
Avatar billede simoncarlsen Nybegynder
01. august 2005 - 09:50 #77
hej

min skriver også at der er en 404 fejl når jeg instalerer???
Avatar billede wickedd Juniormester
23. februar 2006 - 22:33 #78
Det er fordi de servere jeg hentede musikken fra er blevet væk åbenbart.
Det skulle meget gerne virke fejlfrit nu.

Er ikke kommet så langt, men jeg holder jer i det mindste stadig opdateret :)
Kan nu hentes her: http://files.filefront.com/bmp_setup_009_Build_4Bexe/;4452910;;/fileinfo.html
Avatar billede wickedd Juniormester
10. august 2006 - 00:46 #79
Avatar billede wickedd Juniormester
30. september 2006 - 02:57 #81
I troede garanteret ikke at jeg stadig arbejdede på projektet?
Men desværre så gør jeg, ganske langsomt hehe :)
Avatar billede wickedd Juniormester
06. august 2022 - 02:01 #82
Jeg skal nok blive færdig haha :D