Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
21. september 2003 - 11:45 Der er 10 kommentarer

Kontrolleret nedlukning af pc

Hvordan kan en procedure (bat-fil, script), bryde ind i nedlukning og derved forhindre, at strømmen på anlægget slukkes. Det drejer sig om en handicappet person, der ikke kan bøje sig ned for at trykke på startknappen, når der næste gang skal bootes. I stedet skulle der "vises et slukkeskilt", der ville gøre det muligt for den handicappede at slukke på vægkontakten under nedlukning og tænde på væggen for ny opstart.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. september 2003 - 11:50 #1
hvad med at forlænge start knappen så den kan nås?

det er jo ikke andet end en kontakt der skal til.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. september 2003 - 11:54 #2
hvis du kan lodde lidt, så kan du jo klippe start knap ledningn midt over og lodde ekstra ledning på

eks:

orginal
stik==========knap

klip
stik====  ====knap

forlæng
stik==================================================================knap
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
22. september 2003 - 11:25 #3
Ærlig talt, jeg ønsker kun seriøse svar. De indtil nu indkomne duer jo ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2003 - 16:24 #4
Det er da det bedste svar overhovedet på det problem, køb et underlag med kabelafgang samt en enpolet afbryder med en fjederbelastning, eller et tryk, find og forlæng ledningerne, så de kan nå op i afbryderen/trykket, og problemet er løst fikst og elegant.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. september 2003 - 16:28 #5
måske hvis man disabler ACPI i BIOS (Advanced Configuration and Power Interface) så vil den måske ikke lukke ned..

ACPI skal nemlig være enablet for at kunne få windows til at slukke PC'en, så hvis man disablerne, så kan det være den ikke slukker *som du ønsker*
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
24. september 2003 - 10:34 #6
Så mange tak, rkhdk. Men selv om jeg har boltret mig inde i BIOS'en så har jeg ikke fået den ønskede effekt. Andre, der har gode ideer?
Avatar billede kfc Nybegynder
18. juli 2005 - 23:09 #7
I nogen bioser kan du sætte den til automatisk at starte op igen ved en evt. strømafbrydelse. Der kan man også sætte den til altid at tænde når den registere at der kommer strøm til strømforsyningen.
Dette kunne måske bruges ved at han så lukker pc'en helt ned og den slukker. Han slukker så på kontakten og næste dag når han tænder på kontakten ingen starter pc'en op, fordi den registere at der er kommet strøm til strømforsynignen ingen.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2005 - 23:26 #8
Kfc>>Se lige på datoen for degler´s seneste indlæg, mon ikke denne tråd er uigenkaldeligt død?
Avatar billede kfc Nybegynder
19. juli 2005 - 08:28 #9
*LOL* Det havde jeg ikke lige set jeg søgte selv efter noget andet, og ramte derfor tråden.... Der kan man se, men tak for sparket i r*ven om at man skal tjekke datoer :)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juli 2005 - 10:09 #10
Anytime.*S*