Avatar billede intell Nybegynder
07. september 1999 - 07:42 Der er 4 kommentarer

Formularindtastning skal ses på andet HTML-Dok

Hvordan kan man få resultatet af en HTML-indtastning til at optræde på et andet HTML dokument inden man godkender fx sin ordreafgivelse? Og kan man evt tage enkelte varenumre op af denne "indkøbsvogn" igen hvis man fortryder et enkelt varenummer. Systemet skal virke således, at man fra den side, hvor man egentlig bekræfter sin ordre (HTML-side 2) sender den endelige formular til forretningen. Der er ikke tale om en e-commerce løsning!
Avatar billede sunesune Nybegynder
10. september 1999 - 10:23 #1
For at se formularindtastningerne på et andet HTML doc, kan du bruge Microsoft script sproget ASP. Der er ikke en decideret ASP-editor, sp det eneste du kan gøre aer at sætte dig ned med en bog og læse dig frem til det. Du kan sikkert også bruge CQI, men ASP er meget nemmere at lære..:) Mail mig på Hardcore_K@hotmail.com så kan jeg måske hjælpe dig..
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:24 #2
Kig også på PHP3 som nogen mener er et bedre (og ikke mindst billigere) alternativ til ASP.

Løsningen kan godt laves i ren HTML med en god portion Javascript, men det er desværre for langhåret til at jeg kan hjælpe dig. Her vil du så EKSEMPELVIS kalde en orderbekræftigelsesside med parametrer der fortæller hvilke varer der skal bestilles (eller gemme informationerne i en cookie på brugerens harddisk) hvorefter brugere kan godkende bestillingen, og sende den via form-mail (e-mail med bestillingen).

Kig på www.dominos.dk - deres løsning kører VISTNOK nogenlunde som ovennævnte cookie-version.
Avatar billede kmx Nybegynder
18. april 2000 - 10:35 #3
Jeps... hvis du ikke skal i gang med php, asp, jsp, cgi og odbc og hvad det ellers hedder så er der to muligheder tilbage.
Den ene er at sende hele "indkøbsvognen" videre med en javascript parameter.
Den anden er at smide varene ned i en cookie, som hives frem ved den endelige godkendelse.

Hvis der kun er en enkelt vare i x antal enheder vil nr.1 være tilstrækkeligt.
Hvis der derimod er ret meget mere en en vare vil det være mere hensigtsmæssigt med cookieløsningen.
Hvis der er ret meget mere end 5 forskellige varer begynder det at blive for spændende... Så hedder det flere cookies, større cookies eller databaseintegrering!!!
Avatar billede bambino Nybegynder
01. november 2000 - 18:06 #4
Hej.

Hvis du kan bruge Dreamweaver UltraDev så hop ind på http://www.macromedia.com/exchange/ultradev/ og download UltraDev Shopping Cart og NetStores E-Commerce Extensions - disse kan forholdsvis nemt bruges både samme e-commerce-modul men også som ren database eller mailmodul - kik på det - det er et kanonværktøj hvis du kan bruge det.