Avatar billede thezub Nybegynder
22. september 2003 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

script der sender en mail

Hej
Nu er jeg ikke lige så fandens sej til det der programmering, men jeg står og mangler et VBScript der kan vedhæfte filen c:\fil1.txt og sende den til test@test.dk, ved at man kører scriptet.

Er der en der kan hjælpe med det ?
Avatar billede martin_moth Mester
22. september 2003 - 18:39 #1
Mener du et VBScript der skal køre fra en asp-side. SÅ er du havnet i en forkert kategori, og der er masser af besvarede sp. i http://www.eksperten.dk/kat/297/

Du har blot brug for en komponent som fx. ASPEmail eller ASPMail eller...
Avatar billede thezub Nybegynder
22. september 2003 - 18:45 #2
nej nej, det er til indsamling af informationer fra en masse windows pc'ere... vi er sådan på amatør basis ved at lege med noget WMI på arbejdet, og der ville det være smart, hvis det script vi allerede har lavet det hiver infoerne ud og gemmer dem i en .txt fil, også kunne maile dem tilbage til os. Således at vi kan sende scriptet ud til brugere der ikke er så gode til computer, så de bare skal klikke på filen så indsamler den selv infoerne og mailer dem tilbage til os.
Avatar billede martin_moth Mester
22. september 2003 - 22:31 #3
Nu bliver du ved med at sige script.

VB6 er ikke script.
VBScript er script.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men er det noget du vil lave i Visual Basic 6 - som altså ikke er VBScript?
Avatar billede thezub Nybegynder
23. september 2003 - 08:16 #4
sorry, jeg er godt klar over jeg blander det lidt sammen, men jeg er heller ikke expert på området. Men det jeg skal bruge er VBscript, vi har et VBscript der hiver serienummer, ip o.s.v ud af en windows box og gemmer det i c:\info.txt, og så kunne vi godt tænke os at samme VBscript kunne maile den text fil tilbage til os, idet brugeren kører VBscriptet.
Avatar billede martin_moth Mester
23. september 2003 - 08:22 #5
Så kik på mit første svar
Avatar billede thezub Nybegynder
23. september 2003 - 09:13 #6
okay... takker