Avatar billede mmog Nybegynder
24. september 2003 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Får fejl når jeg sender postkort fra asp side

Jeg får følgende fejl når jeg sender http://www.fiskenshusdanmark.dk/www/vykort.asp
Kan I eksperter ikke se hvor fejlen skulle ligge?

Fejlmeddelelsen:

Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Number of query values and destination fields are not the same.

/www/skickavykort.asp, line 73

Line 73:

Conn.Execute("Insert Into vykort(namn,email,vnamn,vmail,mess,bild) Values('"& Request.Form("namn") &"','"& Request.Form("email") &"','"& Request.Form("vnamn") &"','"& Request.Form("vmail") &"','"& Request.Form("mess") &"',"& Request.QueryString("bild") &")")
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 22:42 #1
Conn.Execute("Insert Into vykort(namn,[email],vnamn,vmail,mess,bild) Values('"& Request.Form("namn") &"','"& Request.Form("email") &"','"& Request.Form("vnamn") &"','"& Request.Form("vmail") &"','"& Request.Form("mess") &"',"& Request.QueryString("bild") &")")

Ellers lav en response.write af sætningen istedet så er det nemmere at se.

Response.write "Insert Into vykort(namn,email,vnamn,vmail,mess,bild) Values('"& Request.Form("namn") &"','"& Request.Form("email") &"','"& Request.Form("vnamn") &"','"& Request.Form("vmail") &"','"& Request.Form("mess") &"',"& Request.QueryString("bild") &")"
Avatar billede mmog Nybegynder
24. september 2003 - 22:49 #2
Så viser den bare følgende istedet:

Insert Into vykort(namn,email,vnamn,vmail,mess,bild) Values('morten','teeoffpro@hotmail.com','mmog','mmog02@aod.auc.dk','harj',3) error '80020009'
Exception occurred.

/www/skickavykort.asp, line 90

Line 90:

JMail.Body = "Hej "& Request.Form("vnamn") &chr(10) &chr(10) & "Jeg har sendt dig et postkort, som du kan se på: " & url & "index.asp?visa=kort&sida=fram&id="& R("id") &"<br><br>Mvh/ " & Request.Form("namn") & " - " & Request.Form("email")

Men det må være noget med det link den sender med e-mailen eller er jeg helt galt på den? Og kan du sige hvordan og hvad de filer den skal linke til skal hede?

MVH/ Morten
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 22:55 #3
Sætter den linien ind i databasen?
Avatar billede mmog Nybegynder
24. september 2003 - 23:02 #4
Nej den sætter ikke ind i databasen. Kan du se ud fra det her hvad databasen hedder? Du kan se begge asp filer på denne adresse: http://www.eksperten.dk/spm/401536
Håber altså ikke det er alt for dumme spørgsmål, men er ikke så rutineret i asp.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 19:36 #5
Prøv lige efter response.write af sætningen og sætte response.end ind, så tager vi den lige trin for trin så resten ikke driller.
Response.end stopper udførelsen af din side.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 19:38 #6
Du kan for såvidt godt lave response.write om til conn.execute igen da din sætning ser fin ud, husk dog lige at sætte [] omkring email som jeg har skrevet tidligere.