Avatar billede zephyr Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:04 Der er 6 kommentarer

Ændre farve på billede

Hej

Jeg skal redigere et billede gennem ASP.NET, og ønsker at ændre en bestemt farve til en anden.. Jeg har søgt lidt information omkring ColorMap og NewColor og OldColor, men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke :( Kan i give mig et eksempel på hvordan det kan laves?
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:06 #1
Om ikke andet kan du da løve alle pixels igennem (vha. GetPixel()), tjekke på farven og evt. erstatte denne med SetPixel()
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:07 #2
øh løbe, ikke løve :-)
Avatar billede zephyr Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:50 #3
Hmm lyder spændende :) Kan du ikke lave et hurtigt eksempel?
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:01 #4
noget i stil med
for i=0 to myBitmap.Width
  for j=0 to myBitmap.Height
    col = myBitmap.GetPixel(x,y)
    if col=col2 then
        myBitmap.SetPixel(x,y,col3)
    end if
  Next
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:02 #5
der skal iøvrigt lige trækkes 1 fra width og height
Avatar billede zephyr Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:45 #6
Takker, det må jeg prøve.. Men er der ingen der er bekendt med ColorMap? Jeg har nemlig set eksempler på det før, og det så ud til at være noget nemmere.