Avatar billede misbruger Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blærbar ballade

Hi

Jeg har en TDC ADSL, hvor jeg har tilsluttet en router med indbygget DHCP, samt en 4-ports switch

Jeg har pt. tilsluttet en stationær, og en bærbar, og det fungere fint!

Men jeg har en til bærbar (af samme type og konfiguration som den den anden), og denne maksine vil simpelthen ikke være med.....

Når jeg tilslutter den til routeren, kommer der lys i både netkortet og routeren, men jeg kan ikke....
- Pinge routeren
- Få tildelt en ip

Da jeg tog en ipconfig /all stod ip adressen til 0.0.0.0
Så prøvede jeg at bruge ipconfig /renew og derefter står ip-adressen til 169.254.174.202 hvilket er en total ukendt ip???

Nogen der har en løsning?

Thanx!
Avatar billede goatshrine Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:38 #1
169.254.174.202  er en IP som windows giver din maskine efter dit DHCP kald er timed ud.

prøv at skifte netkablet... test med et af dem der virker med de andre eventuelt.
Avatar billede mangor Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:42 #2
Jeg vil hellere forslå, at du tjekkede routerens konf., da det kan være at den ikke sender flere ip-nr. ud.
Avatar billede angak Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:43 #3
Jeg har det samme problem med en stationær computer i øjeblikket... Og jeg VED min router virker... Så jeg mistænker netkortet lidt...

Jeg har forresten også prøvet med andre kabler...
Avatar billede haslunda Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:43 #4
Har du checket at de pc'er der er problemer med er sat til "Hent automatisk en IP-adresse" funktionen til i kontrolpanelet.
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:06 #5
jep det er de!
Avatar billede angak Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:08 #6
Har du mulighed for at teste det med et PCMCIA-netkort?
Avatar billede misbruger Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:39 #7
Routeren er ikke begrænset til 2 ip-adresser
Kablet er ok

???
Avatar billede haslunda Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:22 #8
Hvad er det for en router du har?

Hvad sker der hvis du slukker for routeren og tænder den igen med de maskiner der ikke virker tilsluttet.

Så burde de få IP-adresser du tidligere har fået tildelt til de første maskiner.
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2003 - 18:21 #9
Hvis du får en underlig IP adresse ved tildeling af IP fra DHCP så prøv at skrive "ipconfig /release" og bag efter deaktiverer lan forbindelsen og aktivere den igen. Hvis ingen IP prøv "ipconfig /renew".
Avatar billede misbruger Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:01 #10
Hmmm jeg har ikke fået noget konkret ud af dette...

Lukker!