Avatar billede technotede Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Error 1325 "dokumenter" is nat a valid short file name

Hej

Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg prøver at installer microsoft's fjernskrivebord i windows 2000.

-Error 1325 "dokumenter" is nat a valid short file name-

Jeg har hentet den fil som Microsoft selv har udgivet netop til dette formål.

jeg skal nemlig tilgå en xp maskine fra en windows2000.
men jeg får ikke lov til at installer filen.
er der nogen der kan fortælle mig hvorfor ... jeg har administrator rettigheder.
Avatar billede technotede Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:24 #1
Error 1325 "dokumenter" is nat a valid short file name-
der har lige sneget sig en lille fejl ind ...

fejlen er som denne

Error 1325 "dokumenter" is not a valid short file name-

jeg fik skrevet "nat" i stedet for 2not"
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:33 #2
Download filen igen og gem den i en mappe der ikke har mere en 8 karaktere. Prøv så en gang til.
Avatar billede technotede Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:35 #3
Der kommer samme fejl.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:42 #4
Også hvis du gemmer den i f.eks C:\temp
Avatar billede technotede Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:45 #5
ja der sker det samme.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:28 #6
Det eneste jeg har fundet i MS Knowledgebase med netop den fejlmeddelelse er noget vedr. OfficeXP
Cause:
"This issue may occur if you have reinstalled Office XP on a new drive after you moved or removed the drive in which Office XP was originally installed."

Har du "rodet" med noget sådant? - der kan få fejlen frem når du vil benytte Fjernskrivebord.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:29 #7
Avatar billede technotede Nybegynder
06. november 2003 - 13:05 #8
sorry .... halifax kan du ikke lige svar så du kan få dine point ...
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2003 - 14:06 #9
Jow tak. Ligger gerne svar.
Som du sikkert har regnet ud, var jeg usikker på om ovenstående havde noget med dit problem at gøre. Derfor kun kommentar.
Var løsningen der?    :)
Avatar billede technotede Nybegynder
07. november 2003 - 07:38 #10
nej .... det var en proxy indstilling :-)
Avatar billede albjerre Nybegynder
17. september 2004 - 21:39 #11
Kan du ikke lige forklare, hvad løsningen på problemet var??! For jeg har det samme problem. Jeg har gså lige rodet med proxy-indstillinger for nylig.