Avatar billede game_tracker Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:03 Der er 1 løsning

wap (mobil) til bærbar (hvordan)

jeg har en soney ericsson t68i med wap og infarød og en bærbar med infarød men hvordan gør jeg så jeg kan bruge t68i som modem
Avatar billede hcichosz Praktikant
26. oktober 2003 - 21:36 #1
Instruktionen forudsætter, at du har indstillet en GPRS-datakonto i telefonen. Klik her for at se hvordan.
Det forudsættes desuden, at du har installeret driverne til T68i-modemet på din computer. Drivere ligger på den CD-ROM, der fulgte med telefonen.

1    Find "Datakonti"

Tryk på Joysticket for at åbne hovedmenuen.
Find Forbindelse, og tryk på YES.
Find Datakomm., og tryk på YES.
Find Datakonti, og tryk på YES.

2    Aflæs CID-værdi

Markér den GPRS-datakonto, du vil bruge til din opkaldsforbindelse (f.eks. TDC INTERNET GPRS), og tryk på YES.
Displayet viser nu i tredje linie CID=X, hvor X er et tal mellem 1 og 9.
Husk dette tal.

Hvis du ikke har oprettet GPRS-datakonto i telefonen, kan du klikke her for at se hvordan du gør.

3    Opret opkaldsforbindelse på computer

Proceduren for oprettelse af en opkaldsforbindelse varierer afhængigt af operativsystem på din computer. Nedenstående er derfor kun generelle retningslinier for oprettelse af en GPRS-opkaldsforbindelse.

    Start oprettelse af ny opkaldsforbindelse

Find området for opkaldsforbindelser på din computer.
Vælg "Opret ny opkaldsforbindelse" eller tilsvarende punkt.
Navngiv forbindelsen, f.eks. "T68i GPRS"
Vælg "Opkaldsforbindelse til Internettet" eller tilsvarende punkt.
Vælg manuel opsætning.
Vælg modem som kommunikationsform.
Vælg Ericsson T68i modemet.

    Indstil opkaldspunkt

Når du bliver bedt om at indtaste et telefonnummer, skal du skrive følgende:
*98*X# (hvor X er det tal, du aflæste i trin 2)
Fravælg brug af områdenummer og opkaldsregler.

    Avancerede indstillinger

Max hastighed sættes til 57.600.
IP-adresse og DNS-server sættes til dynamisk tildeling.
Bruger-ID og password til opkaldsforbindelsen efterlades tomme.

4    Afslut

Når du har indstillet de nødvendige parametre, kan du afslutte konfigurationen.
Du kan nu etablere en GPRS-dataforbindelse fra computeren. Klik her for at se hvordan.

Relaterede instruktioner:

Etablér GPRS-dataforbindelse fra computer

Etablér GSM-dataforbindelse fra computer