Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

body runat="server"

Hvis jeg prøver at lave mit body tag runat server.

Virker det fint, men hvis jeg forsøger at tilføje et onunload javascript event kommer der en uforklagelig fejlmeddelse.

<body runat="server" id="bodyid" onunload="alert();" MS_POSITIONING="GridLayout">

Er der nogen der kan forklare hvad der foregår.

Mvh
Avatar billede quaser Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:29 #1
hvad er det for en fejlmeddelelse?
Avatar billede roger Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:25 #2
skriv den i koden... evt. Page_Load:

protected HtmlGenericControl bodyid;

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e){
bodyid.Attributes.Add("onunload","alert('page unload');");
}
Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:04 #3
Den skriver:

Compiler Error Message: CS1026: ) expected

Jeg er godt klar over at jeg kan løse tingene på mange måder, men jeg vil gøre sådan der.
Avatar billede roger Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:33 #4
Jamen så kan jeg så fortælle dig, at det kan du ikke. Det du vil er at afvikle scriptet client-side, og samtidigt skriver du runat="server". Dvs det afvikles på serveren, og håndteres af onunload event handleren.

Der forventes en identifier...derfor du får compile fejl. hvis du f.eks. prøver at lave value empty som onunload="" ,så vil du få følgende fejlmeddelelse:

Parser Error Message: The onunload event handler cannot be an empty string.

Hvis du vil skrive det inde i tag, så er du nød til at fjerne runat="server".
Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:48 #5
Ej jeg fandt ligesom ud af det samme, det er jo som du skriver at når man skriver runat=server bliver evente server side events istedet for.

Men tak for de gode svar.