Avatar billede eflow Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer (Acer Extensa 711TE) vil ikke tage imod flere ram

Hej,

jeg har en bærbar her, en acer extensa, jeg har prøvet at sætte flere ram i den, først prøvede jeg med 256 mb ram, der ville den ikke starte op, efter jeg søgte lidt på nettet fandt jeg ud af den ikke tager imod mere end 256mb ram, og åbenbart ikke i en klods, da den stadig ikke ville tage imod dem da jeg tog den 64mb klods ud der sidder i. med 256 mb ville den ikke starte op, og den stod med en sort skærm lige når man starter op, og den kommer ikke videre.

Med 128 mb ram + de 64mb der sad i, ville bios starte op, i bios kan jeg også se at den har fundet ud af der nu er 192mb ram, men når windows skal til at boote er der bare en hvid streg der står og blinker oppe i venstre hjørne.
Den kører windows 2000.

Mvh.
Bo Sørensen / EFloW
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:52 #1
prøv først at opdater BIOS--
er det det rigitge ram du har?  giv mig partnumrene
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:54 #2
Avatar billede eflow Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:56 #3
Det er de rigtige ram jeg har

Jeg har prøvet at opdatere bios, men da deres bios opdatering ikke fungere ordenligt, er det ikke lykedes. De har et program der skal kunne lave en diskette til bios opdatering selv, problemet er bare de vil have man skal boote op på den, men den diskette er ikke bootable, ergo kan man ikke få fat i indholdet, hvis jeg booter op på en startdiskette og kører den anden diskette bagefter klager den over der er loadet en memory loader, som f.eks. himen.
Avatar billede eflow Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:57 #4
det er dog apacer ram og ikke kingston.
Avatar billede eflow Nybegynder
30. november 2003 - 15:25 #5
lukker, intet svar der har virket..