Avatar billede ahw Praktikant
29. oktober 2003 - 19:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udløbet brugerkonto - en mystisk meddelelse

Jeg benytter mig af Windows XP - pro -
Når jeg logger mig på domænet på serveren (w2k server) får jeg den besked at kontoen er udløbet og at jeg skal kontakte systemadministratoren-  det er også mig.

Det mystiske er imidlertid, at jeg på serveren er oprettet som administrator, at adgangskoden er sat til "udløber aldrig" og uanset om jeg logger mig på som "administrator" eller bruger, får samme besked - MEN hvis jeg så lukker min klientmaskine ned (WXP)og genstarter den, så kan jeg atter logge mig på uden problemer - nogen, der har en idé om, hvad der kan være galt? jeg har firewall og virusscanner tilknyttet. Selv ved deaktivering af disse to ting, sker det - første gang: adgangskoden er udløbet - næste gang: logges på uden problemer (med samme bruger-id og adgangskode.)
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:30 #1
Lader til din Firewall hindre group policyen i at fungere
Prøv at deaktivere firewall og se om det hjælper
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:30 #2
up - kan ikke læse
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2003 - 20:51 #3
Først taler du om at: "kontoen er udløbet" senere om at: "adgangskoden er udløbet". Det er to forskellige ting. Så hvad er det der er udløbet?

:-)
Avatar billede ahw Praktikant
29. oktober 2003 - 21:01 #4
Tja, måske du heller ikke kan læse? :-)

1.logger mig på DOMÆNET på serveren: kontoen (brugerkontoen) er udløbet. Det vil sige at jeg sidder ved klienten og logger mig på domænet, der jo styres af domænekontrolleren i W2k.

2.På selve serveren er der mulighed for at lade en adgangskode vare "evigt" (udløber aldrig) eller vare måske en måned eller mere .

Jeg beskriver altså dels klientens opførsel: jeg logger mig på domænet på serveren via windows xp pro - og får så den besked at min brugerkonto er udløbet. Og det kan normalt kun ske, hvis jeg har ladet min server lade brugerkontoen udløbe, og dels serverens indstillinger, da de to ting jo arbejder sammen.

M.a.o. Det ser ikke ud til at serveren har undergået nogle ændringer, der skulle bevirke mit problem på klienten, nemlig XP.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:05 #5
Gider ikke være part i jeres lille hygge mundhuggeri, vil kun give tpo ret i, at du i spørgsmålet et sted taler om at "kontoen er udløbet" og et andet sted om at "adgangskoden er udløbet". En konto er vel ikke det samme som en kode.
Avatar billede ahw Praktikant
30. oktober 2003 - 16:20 #6
Jeg opfatter det nu ikke som mundhuggeri - men jeg vil fastholde,at der er tale om to forskellige situationer: en brugerkonto på klienten og en markering af at adgangskoden på SERVEREN er markeret som "løber aldrig ud" - det er to forskellige forhold.

jeg har nu løst det selv ved at skifte mit password ud (med det samme i øvrigt) -og nu ser det ud til at virke. Derfor giver jeg mig selv points - men naturligvis takker jeg for vistos forsøg på at hjælpe med løsningen