Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvor køber man en god billig hardware server.

Hvorhenne er det godt at købe en god og billig hardware server. Det skal være en rack til at stå i dix. Det er til web-server.

Hvis man køber en billig en med en cpu og uden harddisk rack, så kan den da let køre et år uden at gå i stykker ?
Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:52 #1
én cpu
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:11 #2
Jeg bygger dem til mine kunder:

1U Server 2,667 GHz, SATA
CPU Intel Pentium 4 2,667GHz, FSB 533MHz
Bus 800/533MHz
RAM 1024MB DUAL DDR 333MHz.
IDE IF 80GB SATA150 7200rpm 8MB cache
Netkort 2 x Intel On-board 10/100/1000 Mbit
VGA ATI Rage On-board 8MB PCI
USB 2 xUSB 2.0/1.1
CD rom Sort 52x speed
Floppy Sort 1,44
Kabinet 1U 19" kabinet, sort.
PSU 200W ATX indbygget
Mål (W)482.6 x (D)482.8 x (H)44.0mm.
Pris kr. 8.365,- + moms
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2003 - 23:13 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2003 - 23:14 #4
Eller hov.. nu læste jeg det som om den IKKE skulle være en rack.
My bad.
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:15 #5
eller en ibm
IBM x335 Xeon 3,0/512/0 U320 RACK*    til 15.500 + moms
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. oktober 2003 - 23:22 #6
visto.dk hvis man skulle have 2xhd i raid 1 på sådan en du skrev først .. hvad ville den så koste og ville den stadig kunne være i 1u
Avatar billede emballage Nybegynder
30. oktober 2003 - 00:18 #7
Intel laver en god og billig platform. Det kan nævnes at blandt andet Dell køber maskiner fra Intel og sælger i eget navn. Hoster selv på flere intel server og er meget glad for dem. Du kan læse mere på intels side eller eks. Vis  hos  http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-serv/ hvor du også vi kunne få svar på spg.
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:03 #8
Der er plads til 2 diske i kabinettet  (incl extra køling) men send mig en mail på x17868@tdc.dk - så giver jeg dig et binde tilbud
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:38 #9
1U server:

CPU Intel Pentium 4, 2,6GHz, FSB 800MHz
RAM 2 x 512 MB DUAL DDR 400MHZ
IDE IF 2 x 80GB SATA150 7200rpm 8MB cache, sat op i raid 1
Netkort 2 x Intel on-board 10/100/1000Mbit
VGA ATI range on-board 8MB PCI
USB 2 x 2.0/1.1
CD rom Sort 52x speed
Floppy Sort 1,44

Pris kr. 9.195,00,- excl moms
Avatar billede emballage Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:53 #10
Hvad skal du hoste på serveren, er det web?

Et forslag kunne være
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3438383372&category=14292
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=11213&item=3054873354

Har handlet med Kingpal før og har gode erfaringer.
Du skal regne med  ca. 300$ til fragt.
Det til kommer moms, men der er ikke told på.
Du kan selv regne lidt på prisen her.
http://finance.yahoo.com/m5?a=1100&s=USD&t=DKK&c=0
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:11 #11
emballage:
Den er kun halv så hurtig, men dobbelt så dyr.. det er ligodt nåde ;-)
og ved reklamtioner skalden bare sendes til
Enetstars.com
48834 Kat road, Suite 114A
Fremont, CA 94538
U.S.A.
Avatar billede emballage Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:37 #12
Mener ikke man skal sammenligne æbler og pærer.
Det handler ikke bare om hvor mange MB RAM / HD eller Mhz man kan få for x kr.
Nogle af de forskelle på maskiner vi her sammenligninger, der giver udslag på priser er :

ECC RAM koster ca. det dobbelte, fordi det kan rette fejl og derfor giver en mere stabil server

SCSI diske, giver lavere svartid/søge tid og større overførsels hastighed(har set at det er S-ATA)

Stømforsyning. Den ene af serverne har 2 som kan skiftes uden af genstarte serveren.(hot swappable)

hot swappable hard diske ( mulighed for at skifte disk ved defekt uden at genstarte maskinen)

Net kort. Kan se at det er Intel, men der er stor forskel i ydelse og pris på server / klient kort.
Et server netkort har egen cpu.(http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-nic/)

Processorer : Begge maskiner har to eller er forberedt på det. Måske kun det halve antal Mhz, men to processorer skalerer bedre end to.

>>Den er kun halv så hurtig, men dobbelt så dyr.. det er ligodt nåde ;-)

Kan ikke helt følge dit regnestykke

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3438383372&category=14292

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=11213&item=3054873354

>>og ved reklamtioner skalden bare sendes til
>>Enetstars.com
>>48834 Kat road, Suite 114A
>>Fremont, CA 94538
>>U.S.A.

Ja, man manden har lavet 519 handler hvor alle er glade og tilfredse. Ikke en der har været utilfreds. Kan du konkurrere med det ?

Har også lagt mærke til at du har poster under windows 2003 server. Hvis det er din plan at få en server til at køre et helt år uden genstart, så prøv at kigge her http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html. Måske det var en ide at køre med BSD :-)

Som du kan se har jeg sendt en del link til Proconsult. Hvis du er helt ”Grøn” er det måske dem du skal  tale med. De har nogle kompetente folk der vil kunne finde en god løsning til prisen. Du kan se nogle af deres referencer her http://www.proconsult.dk/infoside/salg/salg-ref.html.

PS. har ikke noget med Proconsult at gøre, er bare en glad kunde
Avatar billede eskeeske Nybegynder
31. oktober 2003 - 03:00 #13
Jeg skal bruge den til et edb-system på internettet, en form for web-server. Hardisken er ligegyldig, da der ikke skal læses/skrives meget fra den.

Det ser super godt ud der hos dem proconsult, dem vil jeg kontakte.

Super mange tak for de mange og gode svar.

(Når jeg skriver harddisk-rack mente jeg sådan et system med to harddiske, som hele tiden har samme indhold, således at pc´en kører videre selv hvis den ene går i stykker)

Du må komme med et svar emballage,
Avatar billede emballage Nybegynder
31. oktober 2003 - 04:32 #14
Sov godt ;-)

og held og lykke
Avatar billede eskeeske Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:05 #15
pacr00n. Hov det må du undskylde.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2003 - 17:46 #16
?