Avatar billede qwa Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:57 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Konverting - AVI til (S)VCD

Jeg har hentet det nye Nero 6 (Demo) hvilket jeg har hørt at man kan bruge til automatisk at konvetere og brænde en film så den kan afspilles på dvd'en.. Ville lige hører om det er rigtigt og om hvordan man kan evt. gør?

Er selv noget så langt at have fået filen trukket over, nu er det bare lige det at den på cd'en fylder lige godt 800mb... Nogen løsninger/svar? :)

/qwa!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:05 #1
Du kan måske finde lidt hjælp her - der er et par links til nogle andre sider.
http://www.eksperten.dk/spm/415872
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:08 #3
Og så må du gerne kigge på, om ikke det er ved tiden, at få lukket nogle af dine gamle sprgsm.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:10 #4
Avatar billede dcheng Novice
29. oktober 2003 - 23:42 #5
Hvad er det som fylder 800mb??? AVI eller MPEG filen og er det MPEG-1 eller MPEG-2 du vil lave....

Hvis det er avi du har så bruge Nandub eller VirtualDub til at extract lyden ud af filen til wav. og der efter brug TMPGenc og load avi filen ind på video ... og wav filen ind på audio... og vælg template som du ønsker ... VCD/SVCD... tryk start og du vil få din MPEG fil som kan smides direkte ind i Nero og kan brændes og sees på din DVD afspiller.

NB! Husk at still på bitrate af video hvis det er SVCD så du får fuld kvalitet til det antal skiver du vil bruge... Programmet kan også merge og cut i film. Jeg vil sige at min beskrivelse er meget kort og sjusket men hvis du ikke forstår det jeg har forklaret kan du kontakte mig via ICQ eller Messenger jeg vil gerne give dig online support... du kan også prøve www.dvdrhelp.com hvor du finder masser af gode guides (der hvor ejg har fået min grundviden)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 09:21 #6
Avatar billede dcheng Novice
30. oktober 2003 - 10:52 #7
hehe flot næsten det samme
Avatar billede qwa Nybegynder
06. november 2003 - 17:32 #8
Okay, jeg har noget fået lavet en mpeg fil.. Men når jeg så trækker den ind i Nero siger den at jeg skal hente en mpeg plugin, men jeg kan ikke just finde den inde på deres side, er der nogle der lige har den liggende??
Men der er også det problem at filen fylder 860, så den kan jo ikke ligge på en cd, hvordan løser man det?

/qwa!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 18:07 #9
Du kan hente et program her som kan brænde det uden viddere !
http://www.vcdeasy.org/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 18:10 #10
Tidligere var programmet freeware, men det ser ud til det ikke er sådan mere.
Du kan dog hente en prøveversion.

(godt man har gemt den gratis version)
Avatar billede qwa Nybegynder
06. november 2003 - 19:36 #11
oki, det prøver jeg lige så! :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 19:46 #12
Men for søren da - den skal jo først deles.

TMPGEnc kan klarer opgaven:

Åbn TMPGEnc og vælg File->MPEG Tools->Merge & Cut->Add
Vælg din fil.
Tryk på Edit, sæt start og slut.
Vælg Browse for destination.
Vælg til sidst Run, og så kører du! ;)
Avatar billede qwa Nybegynder
06. november 2003 - 19:49 #13
Nå okay! :) Den free limited version af VCDEasy kan kun bruge filer der ikke er større end 400mb fordi det er en demo version!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 19:52 #14
Du kan prøve at rette henvendelse til en Administrator her på siden og spørge om det er ok jeg sender dig programmet ;o) (og får point for det selvfølgelig)
Avatar billede qwa Nybegynder
06. november 2003 - 20:00 #15
Hehe! :)
Men når man nu har lavet den første halvdel af filmen så det passer på en cd, skal man så gøre det samme igen med den sidste halvdel og så bare gemme den under et andet navn?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 20:03 #16
F. eks - ja ;o)
Avatar billede qwa Nybegynder
06. november 2003 - 20:09 #17
Okay, har lige opdaget et seriøst problem i filmen.. Lyden passer bare slet ikke med filmen... Jeg brugte avi2wav til lyden.. Er der et bedre program??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2003 - 20:11 #18
Jeg gi'r op - gider ikke mere.
Det er ligesom vi hele tiden ender hvor vi startede.
Avatar billede qwa Nybegynder
07. november 2003 - 13:20 #19
okay, nu har jeg fundet ud af det hele så det virker! :) (Med nogle film)
Jeg har nogle film som den ikke kan tage ind i programmet, den komme rmed følgende meddelse: "File: bla bla... can not open, or unsupported" Hvad gør man ved det??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 17:45 #20
Der skal måske rundes af her ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2003 - 23:43 #21
Er du rar at afslutte her ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 14:54 #22