Avatar billede kitteq Nybegynder
02. november 2003 - 15:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dropdown menu på billeder

Goddag kloge hoveder.

Jeg mangler lidt hjælp til at en dropdown menu, hvor den synlige menulinie består af en række billeder...
Jeg kan finde alt muligt om at lave en dropdown, hvor man skriver selve menu linien ind, men ikke noget om ovenstående.

Ved ikke lige om det er til at forstå, er helt ny her, så bær over med mig ;-)
Avatar billede grunken Nybegynder
02. november 2003 - 16:35 #1
altså selv menulinien skal have et baggrundsbillede ?
Avatar billede kitteq Nybegynder
02. november 2003 - 16:54 #2
nej, selve menulinie er "et billede", bestående af 6 billeder med tekst på.
Avatar billede adflicto Nybegynder
03. november 2003 - 21:04 #3
det forstår jeg ikke noget af ;D
Avatar billede kitteq Nybegynder
03. november 2003 - 21:33 #4
øhm... jeg prøver med en bedre forklaring...
Jeg har lavet et layout til en side i photoshop. Øverst er der et billede med logo og den slags skrammel, lige under, har jeg lavet en menulinie bestående af 5 små felter med tekst på (stadig som gif), der skal være links.
Disse billeder vil jeg gerne have til at have en drop down på, så der bliver flere undermenuer.
Jeg kan ikke umidelbart bare lave billederne om til tabeller med baggrundsfarve, fordi de så ikke passer ind i top menuen mere.

Altså 5 klikbare billeder, jeg gerne vil have drop down effekt på... Var det bedre???
Ellers må jeg jo have lagt et stilbillede ud på nettet...
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 22:13 #5
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 22:13 #6
du kan se den i funktion på www.dhha.dk
Avatar billede kitteq Nybegynder
04. november 2003 - 00:17 #7
Se, tror nok det er noget i den stil jeg efterlyser....
Vil lige se om jeg kan få det til at virke... *S*
Avatar billede kitteq Nybegynder
04. november 2003 - 00:38 #8
cdc

mange tak for hjælpen... men... når nu min side altid skal ligge centreret, hvordan kommer jeg så udover problemet omkring placering, når jeg nu ikke kan sætte et bestemt antal px fra top og left, kan det indsættest i forhold til en tabel eller???
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 07:40 #9
hvis jeg skulle have lavet denne menu centreret på siden, ville jeg have lavet den i et frameset med 3 kolonner hvor hele din side er i den midterste
Avatar billede kitteq Nybegynder
06. november 2003 - 17:45 #10
øhhh... hvordan er det man accepterer et svar??? eller giver point for den sags skyld?
Avatar billede cdc Novice
06. november 2003 - 17:47 #11
hvis du kan bruge det svarer jeg, hvis ikke svarer du selv og accepterer det
Avatar billede kitteq Nybegynder
06. november 2003 - 18:08 #12
Svaret var jo godt nok hvis jeg ville lave en side i frames ;-), så det er ok cdc...

Finder nok ud af det alligevel når jeg nu ikke vil atbejde med frames men kun tabeller og iframes, kan da i alle tilfælde bruge noget af scriptet, tror jeg...

Så, mange tak for hjælpen...
Avatar billede cdc Novice
07. november 2003 - 10:05 #13
ok
Avatar billede cdc Novice
07. november 2003 - 10:08 #14
du kunne måske smide den i en div i en celle i toppen center, og positionere  den med relative