Avatar billede klavil Seniormester
02. november 2003 - 18:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

P4 2,4 Fsb 800 bliver for varm med boxkøler

Nu skal der guldkorn på bordet.
Jeg har en cpu med ovenstående data og har store problemer.
Køleren derpå kører 2157 omd/m som jeg syntes er for lavt, da jeg har 2 referencepcér magen til bare som 2,6 og 3,0 og de kører begge omkring 2700 til 2800 grader alle med boxkøler.
Jeg har selv smurt kølepasta på Arctic Silver3, da jeg ikke var helt tryk ved firmaet jeg har købt computeren ad.
Det har ikke hjulpet på temperaturen den er den samme.
I idle ligger den på ca 52 grader og kører den hårdt i PCmark02 ligger den på 66 grader. Det skal siges at CPU testen køres her 5 - 6 gange i træk.
Jeg vil gerne vide om køleren er den korrekte boxkøler:
Dataerne er: A57855-001, 23054274, FHP-2157REV.M, 12VDC 0,24A, FUJIKURA.
Jeg mener at boxkæleren plejer at have en kobberplade i bunden og det har denne her ikke.
Hvis det ikke er køleren, kan det så være selve CPUén
Avatar billede locturian Nybegynder
02. november 2003 - 21:45 #1
Hej,

Jeg har selv en p4 2,4 dog kun med 500fbs - og har samme problem. Dog tror jeg ikke det er box køleren der er årsagen, da jeg har købt ny køler + har kølepaste på og den er stadig omkring de 60 ved belastning hvilket jeg ikke kan forstå - dog synes den at køre stabilt nok, og kan ikke se hvad man ellers kan gøre? :)
Avatar billede ricky Nybegynder
02. november 2003 - 22:17 #2
Så vidt jeg husker ligger 2.4/800 temp. med boxkøler normalt Ogsomkring 40 grader i idle - så det lyder forkert. Også så vidt jeg husker er boxkøleren den samme uanset om 2.4/2.6/2.8/3.0/800 - er det den samme hos dig ? Står der Intel på blæseren.

Desuden er det en dårlig idé at tilføre kølepasta, da 2 forskellige som regel ikke går særligt godt i spænd. På Intel boxkøler sidder der jo en thermalpad fra starten og det er ikke meningen at man skal tilføje pasta. Hvis jeg var dig ville jeg rense al pasta af og påføre AS3.
Avatar billede klavil Seniormester
02. november 2003 - 22:41 #3
Jeg har fjernet al pasta og brugt AS3, men uden held og jeg ved det er iorden. På blæseren står der intel, men blæseren er ikke magen til de andre. Har tjekket en 2,6 og en 3,0 og blæseren på 2,4 er med lille møller, hvor de 2 andre er med store og samtidig er der på 2,6 og 3,0 en rund kobberplade i bunden hvor den anden er ren aluminium??? Jeg har skrevet dataerne på køleren, da den ikke erens med de 2 andre. Kan butikken have haft brugt en forkert som ikke er kompertibel. Den er meget ustabil i spil, især Zero Hour C&C, hvor den gik ud og der kom en advarsel at " enten var der virus eller også er der en hardware der er for varm" der var ingen virus. PCén er ikke mere end 3 uger gammel og samlet hos et firma.
Avatar billede mlj Nybegynder
02. november 2003 - 23:54 #4
66C burde ik være nok til at crashe den. P4 kan klare op til 70C hvor den begynder at clocke sig selv ned. Hvilke andre komponenter er der i pcen? Har du overclocket, eller ændret ramtimings?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. november 2003 - 00:06 #5
Har haft probl. her også - spec. om sommeren.
Problemet løst ved at montere et sæt kabinetkølere - temp. nu aldrig over 48 grader.
Avatar billede klavil Seniormester
03. november 2003 - 21:22 #6
Den er omkring en lille måned gammel og der er ikke rørt/OC . Der er en POW FX5600 256ram. MSI SIS648FX fsb 800. 1 blok 512 PC3200. Ellers er alt normalt. Der er 2 stk 120mm papst blæsere i. MB temp omkring 28 grader.
Jeg har læst flere steder at den kan begynde at blive ustabil ved 65 grader +/-, men andre kan tåle mere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 17:42 #7
Har du fået løst dit probl. - /hvordan ?
Avatar billede klavil Seniormester
10. november 2003 - 19:50 #8
Nej jeg har ikke fået løst problemet.
Avatar billede klavil Seniormester
22. januar 2004 - 17:08 #9
desværre fik jeg ikke de svar jeg havde håbet på, da problemerne stadigvæk er der. Ellers tak for jeres kommentarer.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. januar 2004 - 17:12 #10
Det var da ellers også på tide at får lukket synes jeg nok :/
Avatar billede klavil Seniormester
22. januar 2004 - 17:16 #11
det har du fuldstændig ret i, men jeg har ikke været her et stykke tid og begyndte at rydde op i mine spørgsmål.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. januar 2004 - 17:18 #12
Ok - lad ikke vente så længe på dig næste gang (o;