Avatar billede sukos Juniormester
04. november 2003 - 06:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En huslejekontrakt

Er der nogen steder på nettet man kan finde en standard huslejekontrakt til udprintning?
Avatar billede bredker Nybegynder
04. november 2003 - 06:55 #1
dem må man ikke kopiere
men gå i en boghandel , der har de dem til omkring 15 kr for en standart , klar til at udfylde
Avatar billede sukos Juniormester
04. november 2003 - 07:00 #2
?
Det var jo netop for IKKE at skulle gå i en boghandel! :O)

Og hvis du kan gi' et link hvor det står skrevet at man IKKE må afskrive en tilsvarende huslejekontrakt til udprintning på nettet, så vil jeg blive glad! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
04. november 2003 - 07:00 #3
umiddelbart, tror jeg nemmerlig ikke du har ret. :O)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. november 2003 - 07:03 #4
har lavet mange af dem
og har aldrig set en , uden at der er skrevet på kontrakten "må ikke kopieres "
Avatar billede bredker Nybegynder
04. november 2003 - 07:04 #5
men det er jo også lovligt at du selv skriver det hele selv , bare alle paragrfferne der står med småt er med
men det er et stort arbejde , ca 12 A4 sider
Avatar billede sukos Juniormester
04. november 2003 - 07:10 #6
nåh, ja ok, selvf. står det vel skrevet på den kontrakt man køber!

Og kunne nu nok finde på at lave det, så andre kunne printe ud.
Men det må blive en anden dag!

Takker!
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 07:34 #7
Det er desværre ikke rigtigt det bredker skriver.

For selvfølgelig ligger der standard lejekontrakter til gængelig på nettet.

F.eks her http://www.ejendommen.dk/Link/Downloadlejekontraktprivatboligudlejning
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 07:35 #8
Så det var lidt hurtigt at du delte point ud her.

Var det ikk...
Avatar billede sukos Juniormester
04. november 2003 - 12:12 #9
ja og nej, jeg bruger IKKE word!
Tanken var muligheden for at vælge print, og så kom den, klar til udfyldning :O)
Avatar billede candmerc Nybegynder
04. maj 2010 - 13:13 #10
Du skal lige huske at kontrakten skal udfyldes korrekt - ganske små fejl kan gøre en lejekontrakt ugyldig.

Derfor bruger de fleste også en professionel istedet for at gøre det selv, men du kan få hjælp og lejekontrakt / huslejekontrakt hos SAPU.dk (http://www.sapu.dk)

Det er en sammenslutning af private udlejere, og de er meget billigere end f.eks. en advokat, plus at du kan hente hjælp hos dem igen hvis du senere i udlejningen kommer i tvivl om noget. En rigtig god sikkerhed at have - har selv haft virkelig meget glæde af dem i forbindelse med udlejning.

Mvh
Henrik
Avatar billede ruab Nybegynder
05. april 2012 - 23:31 #11
Jeg er helt enig med Henrik! Jeg kender folk - herunder min egen mor - der er kommet rigtig galt afsted med en lejekontrakt, der har vist sig at være ugyldig. Hun måtte betale i dyre domme for at komme af med sin lejer. Den lejer, som hun i sin tid ville hjælpe med at få tag over hovedet. Stol aldrig på folks taknemlighed!

Hvis du googler huslejekontrakt, så er der andre professionelle, der tilbyder sin hjælp, uden der skal betales advokatsalær. Fx den her http://www.botilleje.dk/lejekontrakt/