Avatar billede kjalle Nybegynder
17. november 2003 - 17:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DHCP / DNS Error!?

Hej,

Jeg har en Windows 2000 server med 2 netkort, det ene er til Internet (det sidder direkte på en ADSL modem fra TDC) - det andet kort er til LAN, det er konfigureret med ip'en 192.168.0.1 ! Netkort 1 får dns suffix og ip osv. fra modemet!

Problemet er så at jeg har installeret Internet Connection Sharing - og når jeg så starter clienterne op, får de nogen gange rigtige adresser fra DHCP serveren (netkort 2), men nogen gange får de ip'er osv. fra modemet - altså TDC net. Her kan de så ikke gå på nettet osv.

Hvorfor router den nogen gange de adresser videre og hvordan stopper jeg det ?

Skriver ipconfig /release
ipconfig /renew
så får den nogen gange den rigtige adr. fra DHCP serveren og så kan de gå på nettet !
Avatar billede exsop Praktikant
18. november 2003 - 00:09 #1
Din opsætning er lige efter bogen, men der er også nogle problemer.
fjern internet sharing opsæt lokal netværket som standard
lav så routing mellem netkortene, eller kør en proxyserver
så får du også muglighed for at opsætte filtre.
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. november 2003 - 01:37 #2
Jah jeg har tænkt på at køre Proxy, men ville gerne have problemet løst uden!
Hvor ligger fejlen ?
Burde det ikke kunne lade sig gøre som jeg har gjort ? Og kan jeg hindre den i af sende adr. ud fra modemet, altså så det kun er serveren der får dem på det ene netkort?
Avatar billede kjalle Nybegynder
07. marts 2005 - 10:24 #3
hmmm